وزیر آموزش‌ و پرورش در مراسم جشن روز ملی کودک تاکید کرد؛

استفاده از فناوری‌های نوین در تربیت کودک‌ونوجوان/ اهمیت توجه به حقوق کودک

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۱۰:۵۹:۲۹
کد خبر: ۳۲۷۴۴۷
استفاده از فناوری‌های نوین در تربیت کودک‌ونوجوان/ اهمیت توجه به حقوق کودک
وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به حقوق کودک بحث مهمی است که در دولت تدبیر وامید به آن توجه زیادی شده است.

به گزارش خبرنگار آموزش خبرگزاری برنا، فانی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن روز ملی کودک که در سالن حجاب برگزار شد، با اشاره به اینکه در روز مهمانی کودک، نباید سخنرانی کرد، گفت:بحث حقوق کودک و توجه به آن بحث مهمی است که در چند سال اخیر به خصوص در دولت تدبیر و امید، تحت عنوان حقوق شهروندی بوده است و حقوق کودک هم بخشی از آن است.

وی با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی گفت: مهم‌ترین دوران برای شکل‌گیری شخصیت دانش‌اموزان دوره کودکی و نوجوانی است و به همین دلیل باید اقتضائات این دوره مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد. توجه به برنامه ریزی متناسب با اقتضائات و تحولات محیطی، اهمیت زیادی دارد.»

فانی با تاکید بر اهمیت نقش خانواده در شکل گیری شخصیت کودک اضافه کرد: خانواده، رسانه‌ها و جامعه سه رکن مهم در شکل گیری تربیت و شخصیت کودک هستند.لذا لزوم هماهنگی و همدلی بین خانواده، محیط آموزشی و جامعه می تواند نقش موثری در تربیت افراد داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش به توسعه مشارکت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت دوران کودکی، در آموزش و پرورش دفتر پیش دبستانی ایجاد کرده‌ایم.  چرا که مهد و پیش دبستانی در دوران شکل گیری شخصیت افراد می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. علاوه بر این  تعامل میان آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که به نحوی در رابطه با کودک فعالیت می‌کنند، نکته مهمی است که در سیاست‌های آموزش و پرورش دولت یازدهم مورد تاکید است.

فانی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در تربیت کودکان گفت:امروزه کودکان و دانش آموزان با وسایل الکترونیکی و فضای مجازی آشنایی دارند و لذا نهادهای مرتبط با کودک و نوجوان باید بتوانند از فناوری‌های نوین در تربیت کودکان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تاکید ریاست جمهوری بر بحث کتابخوانی، گفت و گو و انشا اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری در اغاز سال تحصیلی 92-93 این سه مورد را مطرح کرد. افراد باید از سنین کودکی یاد بگیرند گه چگونه گفت و گو و تعامل کنند.چگونه نسبت به اطرافیان حساس باشند و از چه طریق مکنونات قلبی خود را بنویسند. اینها نکاتی است که آقای روحانی متقاضی پیگیری آن بودند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ضرورت تعامل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری با سایر رسانه‌ها در حوزه کودک و نوجوان است. صدا وسیما نقش مهمی در شکل گیری رفتار و تربیت کودکان دارد. در این راستا افزایش تعامل آموزش و پرورش با سایر رسانه ها موثر است.

فانی گفت: باید در کانون پرورش فکری و مدارس دانش آموزان را با تحولات هنری و تربیتی بیشتر آشنا کنیم و سواد هنری را در دانش آموزان افزایش دهیم. آموزش و پرورش دولت یازدهم تلاش می‌کند تا نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان را زیر یک سقف بنشاند و با همکاری و همیاری بتواند هم افزایی سیستمی ایجاد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز