رئیس سازمان نهضت سوادی :

سوادآموزی زیر بنای توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور است

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۰۹:۳۸:۴۲
کد خبر: ۳۲۹۵۹۰
سوادآموزی زیر بنای توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور است
رئیس سازمان نهضت سوادی درجلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان نیکشهر، اظهار کرد: حذف بی سوادی و آموزش سواد زمینه ساز ارتقاء شاخص ها و رشد فرهنگی جامعه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، باقرزاده تصریح کرد : در جهت ارتقای شاخص های سواد و حذف بی سوادی دولت تهمیدات مادی و معنوی زیادی  را در نظر گرفته است که این اقدامات درتمام نظام های آموزشی جهان بی سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: بامصوبه‌ای که در آن تعدادی از محدودیت‌های اجتماعی فهرست شده وازامسال به تدریج اعمال می‌شود بیسوادان چاره ای جز شرکت در کلاس های سواد آموزی ندارند.

باقرزاده افزود: روی سخن ما با سه میلیون و 456هزار نفری است که در سرشماری سال 90 بی‌سواد شناخته شده‌اند و تاکنون نتوانسته اند در کلاس های درس شرکت کنند.

وی ادامه داد: دربسته حمایتی دولت علاوه برآموزش رایگان، تهمیدات تشویقی مناسبی برای حضور در کلاس درس درنظر گرفته تادر صورتی که فرد شخصاً به ادارات آموزش و پرورش مراجعه ودر کلاس های سوادآموزی حضور یابد تحت پوشش این بسته های حمایتی قرار می گیرد.

رئیس سازمان نهضت سوادی افزود : اقدامات تشویقی برای ا فراد آموزش گیرنده(بی سواد) و آموزش دهنده در نظر گرفته شده و این مشوق ها اکثرا مالی است، به طوری که اگر کسی داوطلبانه در دوره های نهضت شرکت کند  مبلغ 600 تا 670 هزارتومان به او پرداخت خواهد شد .

باقرزاده گفت: اهرم تشویق برای کسانی که پدر، مادر، اقوام وخویشاوندانشان را باسواد کنند نیزجزء بسته فوق است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: ظرفیت مناسب شوراها بعنوان یک نهاد مردمی وائمه جمعه و جماعات در جهت تشویق و ترغیب هر چه بیشتر به امر سوادآموزی می تواند این نهاد را هرچه بیشتر کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز