گزارش خبرنگار برنا از دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان؛

خوشحالی رهبری و اشتیاق جوانان

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۱۲:۰۳:۱۱
کد خبر: ۳۲۹۹۸۲
خوشحالی رهبری و اشتیاق جوانان
ساعت هشت و سی دقیقه صبح، در خیابان فلسطین، مقابل بیت رهبری، صف طولانی از نخبگانی که به رسم هر ساله خود را آماده دیدار با مقام معظم رهبری می کنند، به چشم می خورد.آنقدر هیجان دارند که طولانی بودن صف اذیتشان نمی کند.

به گزارش خبرنگار گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، ساعت هشت و سی دقیقه صبح، در خیابان فلسطین، مقابل بیت رهبری، صف طولانی از نخبگانی که به رسم هر ساله خود را آماده دیدار با مقام معظم رهبری می کنند، به چشم می خورد.آنقدر هیجان دارند که طولانی بودن صف اذیتشان نمی کند، خودشان می گفتند اگر تا شب هم طول بکشد می ایستیم، مگر چندبار در زندگی آدم اتفاق می افتد که رهبر کشورش را از نزدیک ببیند.

بعد از انجام مراحل و تشریفات مخصوص ورود، سیل عظیم نخبگان در حسینیه اما خمینی (ره) حاضر بودند، هر کدامشان تلاش می کرد خود را به صف اول برساند و در ردیف جلو بنشیند، دخترها از جایشان ناراضی بودند و شکایت می کردند و برای اینکه پشت ستون سالن قرار نگیرند و دیدشان کور نشود، مدام جابه جا می شدند. اما پسرها با آرامش بیشتری در جای خود نشسته بودند.

ساعت نزدیک به نه ونیم صبح شده بود و حاضران، بی قرار دیدار رهبرشان. یک نفر از قسمت‌ آقایان شروع به خواندن دعای فرج کرد و دخترها هم زیرلب زمزمه می کردند، بعد از آن شعار، « ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند » سر دادند و به رسم همه شعار دادن‌ها آقایان می خواندند: خامنه ای کوثر است و خانم ها در جوابشان پاسخ دشمن او ابتر است، سر داده بودند.

بی تابی حضار هر لحظه بیشتر می شد، تیک تاک ساعت سالن حکایت از آن داشت که تنها چند دقیقه به ساعت 10 و ورود مقام معظم رهبری مانده بود یکی از خواهرانی که به نظر می رسید از مسئول سالن باشد، به دخترها توضیح میداد که آقا راس ساعت 10 می آیند، درست همان ساعتی که قرار گذاشته اند، چرا که به خوش قولی معتقدند.مقام معظم بسیار به جوانان علاقه‌مندند، روزهایی که با جوانان دیدار دارند، خوشحالی در چهره شان مشهود است.

در همین لحظات بود که در سمت راست حسینیه باز شد و وزرای بهداشت، علوم، آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رییس جمهور وارد سالن شدند و در صف اول حاضران نشستند، درست راس ساعت 10، انتظار‌ها پایان گرفت و رهبری انقلاب، وارد سالن شدند. هیجانی خارج از وصف در بین حاضران ایجاد شد، همه حاضران به پا خواستند تا احترام خود را نثار رهبرشان کنند.

مراسم با صحبت دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور آغاز شد. ستاری بعد از کسب اجازه از مقام معظم پشت تریبون قرار گرفت و سخنانش  را با نقل خاطره ای از مقام معظم مربوط به روزهای جنگ شروع کرد و بعد صحبت‌هایی صمیمانه خطاب به جوانان و نخبگان انجام داد.

بعد از اتمام صحبت‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با صلوات حاضران مقام معظم رهبری سخنانش را شروع کرد. در چهره هر کدام از نخبگان که نگاه می کردی، هیجان به وضوح نمایان بود، بعضی هایشان اشک شوق می ریختند و عده ای دیگر با جدیت مشغول گوش دادن به سفارش‌های پدرانه مقام معظم رهبری.

در طول سخنان ایشان بعضی از نخبگان زیر لب حرف‌هایشان را تایید می کردند و لبخند رضایت بر چهره شان می نشست. در انتهای سخنرانی ایشان از میان جمعیت، فریاد تکبیر بلند شد و واکنش مقام معظم رهبری به این حرکت احساس صمیمیت وهمدلی را بین نخبگان رهبری ایجاد کرد.

در هنگام ترک حسینیه امام خمینی ( ره) همه حاضران مشغول صحبت درباره مراسم بودند، هرکسی نظرش را برای دوستانش تشریح می کرد اما آنچه در بین همه شان وجه مشترک داشت دریافت انرژی برای حرکت و فعالیت بیشتر از رهبر معظم انقلاب، رضایت از این دیدار صمیمی و لبخند خوشحالی بر چهره شان بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز