وزیر راه و شهرسازی به کمپین چهارراه ایمن پیوست

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۱۲:۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۳۳۰۶۱
وزیر راه و شهرسازی به کمپین چهارراه ایمن پیوست
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، به عنوان متولی یکی از اصلی‌ترین نهادهای موثر بر کاهش حوادث رانندگی و جاده‌ای به کمپین چهارراه ایمن پیوست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آخوندی که در جلسه هم‌اندیشی مدیران صنعت بیمه و رییس کمیسیون ایمنی راه‌ها سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کمپین بیان داشت: امکان راه‌اندازی کمپین فرهنگی برای تغییر رفتار رانندگان ایرانی و افزایش اطلاع‌رسانی و جریان‌‌های اجتماعی این بخش اهمیت دارد. همه اصناف دست‌اندرکار ایمنی رانندگی و حتی خود مردم باید در این زمینه کاری کنند تا موضوع کاهش سوانح رانندگی به یک جریان اجتماعی تبدیل شود. زیرا نمی‌توان سوانح رانندگی را با دستورالعمل اداری کم کرد.

وی در این جلسه تاکید کرد: این‌که بگوییم پلیس هر کاری می‌خواهد انجام دهد، وزارت راه و شهرسازی کار خودش را بکند و سایر دستگاه‌ها نیز بر همین اساس فعالیت کنند، اشتباه است. همه این دستگاه‌ها باید با همکاری یکدیگر به افزایش ایمنی رانندگی کمک کنند. در سال‌های گذشته به این نتیجه رسیده‌ایم که باید سبک زندگی را تغییر داد و در موضوع کاهش تصادفات رانندگی بر عامل انسانی تاکید کنیم.

در کمپین چهارراه ایمن که هدف از برپایی آن افزایش آگاهی‌های مردم و تلاش برای فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن با تاکید بر کاهش تصادفات جاده‌ای، با در نظر گرفتن چهار عامل اصلی راننده، جاده، خودرو و قوانین است، تعدادی از هنرمندان، ورزشکاران و مدیران اجرایی کشور از جمله رامبد جوان بازیگر و مجری برنامه «خندوانه»، داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس سیدمحمد بهشتی رییس گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر ایران، دکتر کامبیز بهنیا عضو هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران و دبیر چهارمین کنفرانس حوادث رانندگی و جاده‌ای، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، شادمهر راستین عضو هیئت مدیره خانه سینما، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور، دکتر محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری، علی اکبر اولیا رییس سندیکای بیمه‌گران ایران، دکتر میرسید احمد محیط طباطبایی صاحب‌نظر امور فرهنگی، مدرس دانشگاه و مشاور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی، لاله اسکندری بازیگر و یکی از قربانیان تصادفات جاده‌ای، دکتر کاظمی دینان مشاور مدیرعامل بانک مرکزی و رییس انجمن روابط عمومی ایران، کمال تبریزی کارگردان، رضا کیانیان بازیگر حضور دارند.

کمپین چهارراه ایمن در راستای برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای با محوریت بررسی چالش‌های موجود در زمینه حوادث رانندگی در کشور و اطلاع‌رسانی به منظور کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حوادث رانندگی برپا شده است. این کنفرانس 19 تا 21 آبان 1394 در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز