مدیر امور آب و فاضلاب شهر ایلام خبر داد؛

بیش از ۲۰۰۰ دستگاه کنتور آب خراب در شهر ایلام تعویض شد

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۱۰:۳۴:۳۲
کد خبر: ۳۳۴۰۴۳
بیش از ۲۰۰۰ دستگاه کنتور آب خراب در شهر ایلام تعویض شد
پیرباوه پور گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تا کنون بیش از 2000 دستگاه کنتور خراب در شهر ایلام تعویض شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مدیر امور  آب و فاضلاب شهر ایلام با اعلام این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش آب بدون در آمد در شرکت‌های آب و فاضلاب توجه به امر تعویض کنتور های خراب و تعویض به موقع آنها است و به همین دلیل سعی می شود این گونه کنتور ها در اولین فرصت جمع آوری و کنتور سالم جایگزین آنها شود.

 پیرباوه پور افزود: در همین راستا طی شش ماه ابتدای سال جاری، بیش از 2000دستگاه کنتور خراب در شهر  ایلام تعویض شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعویض کنتور، کاری مستمر و دائمی است. زیرا عواملی مانند: قدمت کنتور، نوع و جنس کنتور، سختی و سبکی آب عبوری از کنتور ها و… تاثیر مستقیم بر عمر مفید کنتور ها دارد و در هر دوره از قرائت که توسط قاریان کنتور انجام می‌شود، تعداد جدیدی از کنتور های مشترکان به لیست کنتور های خراب افزوده می شود.

وی با بیان اینکه  ساماندهی کنتورهای خراب و مشترکان غیرمجاز از برنامه‏های آبفای شهر ایلام برای رسیدن به وضعیت مطلوب شبکه است افزود: ساماندهی انشعابات غیرمجاز طبق یک برنامه‌ریزی منسجم در حال انجام است، در شهر ایلام  بیشترین انشعابات غیرمجاز در مناطق حاشیه‌نشین شهر از جمله سکونتگا هها غیر رسمی واقع درشهرک هانیوان  قرار دارد و ساکنان این مناطق به‌صورت ثبت نشده و غیرمجاز از آب استفاده می‌کنند، در این مورد، تعداد 279 مورد انشعاب غیر مجاز در این منطقه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر امور  آب و فاضلاب شهر ایلام با بیان این‌که استفاده غیرمجاز از شبکه آب شهری براساس ماده 660  قانون مجازات اسلامی جرم بوده و مشمول جریمه است، تصریح‌کرد: در واقع کسانی که از طریق انشعابات غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، شبکه را در معرض خطر آلودگی قرار می‌دهند؛ به همین خاطر موضوع شناسایی انشعابات غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز