معاون سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد:

فعالتر کردن بیمه،برای جبران خسارات بلایای طبیعی

۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۰۸:۴۰:۲۸
کد خبر: ۳۳۵۶۱۳
معاون سازمان مدیریت بحران کشور از فعال تر کردن بیمه برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی خبر داد.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد فرید لطیفی در پایان سفر یک روزه اش به استان کرمانشاه برای بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل و بارش شدید باران ، با اعلام این خبر گفت : رویکرد کنونی کشور توجه به موضوع بیمه و به صورت بهینه و در جای خود هزینه کردن منابع دولتی است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت : بیمه جایگزین بسیار مناسبی برای جبران خسارات وارد شده ، هم در بخش کشاورزی ، هم در بخش اماکن مسکونی و هم در حوزه اموال منقول دولتی و عمومی غیر دولتی است و می تواند کمک حال خوبی برای دولت باشد.

وی افزود : به طور مثال، امسال ما در بخش کشاورزی ، هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مالی مواد 10 و 12 اختصاص داده ایم ، تا تعداد بیشتری از کشاورزان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

لطیفی گفت : در بحث اموال منقول دولتی و عمومی غیر دولتی هم ، با منابع مالیی که دولت اختصاص می دهد ، بر دستگاههای اجرایی تکلیف شده ؛ منابع مالی مورد نیازشان را در قانون بودجه پیش بینی کنند.

وی درخصوص اماکن مسکونی هم گفت : مقرر شده ، شهرداریها و دهیاریها ، از محل منابعی که در اختیار دارند ، اماکن مردم را تحت پوشش بیمه های خود قرار دهند ، به این ترنیب ، هم دولت می تواند منابعش را بهتر مدیریت کرده و در کارهای پیشگیرانه هزینه کند و هم صنعت بیمه فعالتر خواهد شد و مردم نیز بهتر منتفع می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز