وزیر اسبق بهداشت و درمان:

مبلغی که تحت عنوان بیمه درمان از مردم دریافت می شود، صرف سلامت آنها نمی شود

۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۱۳:۳۱:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۸۲۶
رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی( وزیر اسبق بهداشت و درمان) با تاکید بر ارائه خدمات ویژه به بیماران صعب العلاج پس از تجمیع بیمه ها گفت: در حال حاضر مبلغی که تحت عنوان بیمه درمان از مردم دریافت می شود، صرف سلامت آنها نمی شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر رضا ملک زاده با بیان این که در مورد تجمیع بیمه ها در سال های گذشته واقع بینی وجود نداشته است، عنوان کرد: تجمیع بیمه ها امری حیاتی است که در سراسر دنیا انجام شده و سابقه دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان این که بهترین بیمه ها در انگلستان و کانادا با تجمیع بیمه ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: این نوع بیمه با تجربه موفقیت آمیزی که داشته در هر نقطه ای از دنیا که انجام شده است، زیر نظر مجموعه ای که به امور بهداشتی و درمانی مرتبط است اداره می شود.

رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی با اشاره به این که تصور ما بر این است که مخالفین تجمیع نیز همانند موافقان آن حسن نیت دارند، اذعان کرد: شاید این افراد به دلیل بی اطلاعی با این موضوع مخالفت می کنند اما انجام نشدن این امر منجر به آسیب به حوزه سلامت و مردم می شود.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که برطرف کردن مشکل سلامت مردم وظیفه ای بر عهده دولت است، گفت: این امر در قالب بیمه های موجود امکان پذیر است اما مستلزم این است که بیمه ها هزینه ای را که از مردم برای سلامت آنها دریافت می کنند، برای سلامت مردم هزینه کنند.

وی ادامه داد: این مایه تعجب است که مجموعه بیمارستان ها و پزشکان وزارت بهداشت مدت زمان هفت ماه است که مبلغی از بیمه دریافت نکرده اند، این تاخیر منجر به ایجاد این سوال می شود که هزینه مورد نظر صرف انجام چه اموری می شود؟

رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی با تاکید بر این که سلامت مردم نه موضوعی سیاسی بلکه امری اجتماعی و انسانی است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید بدون تردید در راستای تجمیع بیمه های درمان با تولیت وزارت بهداشت اقدام کرد. تاکید می کنم موارد مربوط به تامین اجتماعی و بازنشستگی امری بر عهده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی انجام می شود. 

دکتر ملک زاده ادامه داد: مکانیسم های اقتصادی و حقوقی انجام این امر موجود است. 

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که افرادی که از ایجاد بحران با تجمیع بیمه ها سخن می گویند، افرادی غیر مطلع از فواید این طرح هستند، عنوان کرد: رسانه ها باید با اطلاع رسانی در این مورد مردم را آگاه کنند که با تجمیع بیمه ها هزینه درمانی که از آنها دریافت می شود و حق آنها است به آنها ارائه می شود.

دکتر ملک زاده تاکید کرد: با تجمیع بیمه ها می توان دفترچه های بیمه و مجموع نظام بیمه ای را اصلاح کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به این که با مشقت و مشکلات فراوان طرح تحول نظام سلامت را آغاز کردیم، اذعان کرد: اما در حال حاضر بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور به دلیل بدحسابی بیمه ها با بحران مواجه شده اند این در حالی است که 90 درصد خدماتی که در حوزه درمان به مردم ارائه می شود از طریق این بیمارستان ها است و مبلغی که تحت عنوان بیمه درمان به سازمان تامین اجتماعی داده شده است، در این حوزه هزینه نمی شود.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که تنها راه ارتقاء نظام خدمات درمان تجمیع بیمه ها است، اظهار کرد: در صورت تجمیع بیمه ها خدمات بیمه ای به شیوه ای معقول و نظام مند به تمام نیازمندان ارائه و همچنین خدمات ویژه به بیماران صعب العلاج که هزینه های درمان گران قیمت دارند، داده می شود.

دکتر ملک زاده با بیان این که با ادغام تمام صندوق های بیمه زیر نظر وزارت بهداشت می توان به برنامه ریزی مناسبی در برطرف کردن مشکلات درمانی مردم پرداخت، گفت: یکی از بزرگترین وظایف وزارت بهداشت این است که سلامت نیروی کار را در کشور تامین کند. تصور ما بر این است که با تجمیع بیمه های درمان می توان سلامت جامعه کارگری را بهتر تامین کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز