رئیس پلیس پایتخت هشدار داد:

پلمپ واحدهای صنفی که از تابلوهای نامانوس و یا از الفاظ بیگانه استفاده کنند

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۱۰:۲۱:۰۵
کد خبر: ۳۳۶۴۲۶
پلمپ  واحدهای صنفی که از تابلوهای نامانوس و یا از الفاظ بیگانه استفاده کنند
-رئیس پلیس پایتخت از آغاز اجرای طرح برخورد با متصدیان واحدهای صنفی که برای سر درب مغازه های خود از الفاظ نامانوس بیگانه و یا برندهای خارجی استفاده می کنند،خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار "حسین ساجدی نیا" فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:مدتی است متصدیان برخی از مراکز تولیدی،توزیعی و مغازه ها در برخی از نقاط شهر تهران از الفاظ نامأنوس و بیگانه سردرب واحدهای صنفی خود استفاده می کنند و نام برخی از شرکت ها و برند ها خارجی را به کار می برند که این معمول نبوده و برابر قانون هم مجوزی برای این کار ندارند.

وی تاکید کرد: طبق قانون تبلیغات،کاملاً مشخص شده است که متصدیان این گونه واحدهای صنفی می بایست از الفاظ زیبای ایرانی استفاده کنند  نه از الفاظ نامانوس بیگانه، به همین منظور طرح نظارت مستمر و برخورد با اینگونه واحد ها در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه قبل از اینکه همکاران ما در مجموعه اداره اماکن پلیس پایتخت به این مسئله ورود پیدا کرده و برخورد قانونی صورت گیرد، افزود: به متصدیان اینگونه واحدها توصیه می کنیم که به سرعت نسبت به تغییر نام سردرب واحدهای خود اقدام کنند و از الفاظ و کلمات با مفهوم ایرانی استفاده نمایند که ان شاءا... با این کار ما شاهد یک وضعیت مناسب در سطح شهر تهران باشیم.

سردار ساجدی نیا با اشاره به اینکه پلیس تنها به مقوله تابلو های سر در مغازه ها رسیدگی نمی کند بلکه اداره اماکن با هرگونه تخلفی طبق قانون نظام صنفی برخورد می کند،افزود:البته امروز ما در اینجا گرد آمده ایم که اعلام کنیم با اجرای این طرح درصدد ساماندهی اینگونه مراکز در سطح شهر تهران هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درمورد میزان بازدارندگی این طرح پرسید گفت: قطعاً اجرای این طرح بازدارنده است و در سنوات گذشته هم بوده ولی در بعضی از اوقات شاهد این هستیم که برخی از صنوف و افراد این تخلف را دارند که امیدواریم با تذکر و توجه ای که به آنها داده می شود دیگر شاهد اینگونه موارد نباشیم.

رئیس پلیس پایتخت در پایان در مورد کیفیت و چگونگی اجرای این طرح بیان داشت:در مرحله اول به متصدی واحد صنفی از سوی ماموران اداره اماکن فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تذکری مبنی بر تغییر تابلو مغازه داده می شود که اگر مسئول واحد صنفی به تذکر پلیس توجه نکند برابر قانون، آن واحد صنفی پلمب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز