اعطای نشان افتخار امام رضا (ع) به معاون اجتماعی ناجا؛

تشکل های مردم نهاد، تنها راه برون رفت از آسیب های اجتماعی

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۱۲:۲۵:۵۴
کد خبر: ۳۳۶۵۳۶
تشکل های مردم نهاد، تنها راه برون رفت از آسیب های اجتماعی
معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه امنیت در تمام دنیا، مردم محور بوده و پلیس محور نیست، تنها راه برون رفت از آسیب های اجتماعی را تشکل های مردم نهاد اسلامی و دینی، دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار منتظرالمهدی در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای "موسسه فرهنگی بزرگ خادم الرضا"ی قم با اشاره به روایتی از ائمه معصومین خطاب به اعضای این هیات، گفت: برگه عبور از پل صراط، محبت اهل بیت (ع) است و لا غیر، و شما این توفیق خدمت را دارید و این شور و شعورتان قابل ستایش است.

وی در ادامه تنها راه برون رفت از آسیب ها و معضلات اجتماعی را تشکیل تشکل های مردم نهاد اسلامی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که در جامعه از دین و ائمه اطهار (علیهم السلام) فاصله می گیرند، به پرتگاه، نزدیک می شوند.

منتظرالمهدی، افزود: بخش اعظمی از امنیت توسط هیئت ها و تشکل های مردم نهاد تامین می شود، به هر اندازه که روح معنویت در جامعه حاکم شود جامعه به سمت امنیت می رود و کار پلیس هم کم می شود. 

وی با بیان اینکه شما پلیس درونی افراد را بیدار کرده و باعث می شوید آن ها راه درست را بپیمایند، اضافه کرد: هیئت ها بخش اعظمی از ماموریت های پلیس را انجام می دهند.

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه سرمایه های اصلی اجتماعی، جوانان هستند و اگر دشمنان شیپور جنگ بزنند همین جوانان از هستی و آرمان های نظام اسلامی دفاع می کنند، تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی عده ای بدون چشمداشت با اینکه در رفاه و آسایش بودند، با خدا معامله کرده و از یکدیگر برای حضور در جبهه ها، سبقت می گرفتند.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه هیئت ها، جوانان را در مقابل آسیب ها واکسینه می کنند، بر فرصت ایجاد گفتمان بین اعضاء خانواده ها تاکید کرد و بسیاری از معضلات را ماحصل بی توجهی به این موضوع، دانست.

منتظرالمهدی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: هرگاه مردم در جامعه معتادی را می بینند، اولین پرسش، آنان این است که پلیس برای برخورد با این پدیده، کجاست و چرا کاری انجام نمی دهد، البته وجود این پرسش، اشکالی ندارد، چرا که جمع کردن معتادان متجاهر برای پلیس، سخت نیست و در کسری از هفته قابل جمع شدن، هستند، باید توجه داشته باشیم جمع آوری معتادان مانند پاکسازی محیط زیست نیست، چراکه افراد معتاد نیز دارای خانواده هستند، اما باید دید وظیفه پلیس و هرکدام از دستگاه های ذیربط در قبال اینان، چیست؟ البته سازمان ها و نهادهای دیگر هم کارهای زیادی انجام داده اند ولی کافی نیست باید عزم جدی ایجاد شود و همگان به میدان بیایند و مردم هم حمایت کنند تا این معضل خانمان سوز، حل شود.

پلیس، آخرین ایستگاه دستگاه های 26 گانه طرح عفاف و حجاب

معاون اجتماعی ناجا در ادامه، به مسئله عفاف و حجاب و وظیفه پلیس در این خصوص، نیز اشاره کرد و گفت: 26دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس ایستگاه آخر این دستگاه ها است.

وی تاکید کرد: پلیس از امر به معروف ونهی از منکر دفاع می کند چرا که این مهم باید در جامعه، نهادینه شود، اما با رعایت مولفه های لسانی، انسانی، احسانی و اسلامی.

این مقام ارشد انتظامی، بر تقویت روح معنویت در جامعه تاکید کرد. وی در ادامه با اشاره به حوزه فضای مجازی نیز، گفت: باید این فضا را در دست بگیریم و این مهم با شور حسینی و اراده جوانان انقلابی، شدنی و امکان پذیر است.

همچنین، در ابتدای این دیدار رئیس هیئت خادم الرضا حمید ناطقی، با اشاره به گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این هیئت، تصریح کرد: اعضای حاضر بخشی از مجموعه 45هزار نفره هیئت خادم الرضا هستند و این تشکل مردم نهاد، در سال72 در دبیرستان امام رضا قم با هدفی فرهنگی تاسیس شد و فعالیت ها را به صورت مردمی و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان با حضور 220هزار نفر و میزبانی روسای قوا در این مراسم، از اقدامات هیئت خادم الرضا قم است.

ناطقی، برگزاری نمایشگاه "میثاق با ولایت" و همکاری و تعامل با معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در بهره گیری از مشاوران و متخصصان این معاونت را از دیگر اقدامات این موسسه فرهنگی، برشمرد.

وی مقابله با تهاجم فرهنگی، پیشگیری از اعتیاد و برگزاری جشنواره بزرگ "مهدویت" را از دیگر دستاوردهای هئیت خادم الرضا، عنوان کرد.

رئیس موسسه فرهنگی خادم الرضا، افزود: همشه همایش مهدویت از دهم تا بیستم شعبان توسط هیئت خادم الرضا در قم برگزار می شود و این حرکت بزرگ باعث شد که "دهه مهدویت" به ثبت برسد.

وی همچنین به برگزاری برنامه های مختلف برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، برنامه های قرآنی و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی، اشاره کرد و گفت: از سال گذشته که سایت اطلاع رسانی این هیئت فعال شده، بیش از 9میلیون بازدید کننده داشته است.

ناطقی، بخش پاسخگویی به شبهات دینی، برگزاری بیش از120همایش مذهبی، علمی و اجتماعی و فعالیت در حوزه حجاب و عفاف را از دیگر برنامه های این موسسه فرهنگی، اعلام کرد.

وی ادامه داد: در این موسسه تاکنون، 985مراسم بزرگ، 231 روز اردوی فرهنگی،22دسته و پیاده روی مردمی، 9 جشنواره فراغت و 10جشنواره مهدویت برگزار شدهاست.

رئیس موسسه فرهنگی خادم الرضا، با بیان اینکه در حال حاضر این موسسه فرهنگی و هیئت، جز هیئت های شاخص کشور است، به حوزه عفاف و حجاب نیز اشاره و تصریح کرد: این موضوع از دغدغه های ما است و اگر عفاف و حجاب به دست تشکل های مردم نهاد، سپرده شود، ناهنجاری های اجتماعی مرتفع می شوند.

در این دیدار، نشان افتخار حضرت علی ابن موسی الرضا به معاون اجتماعی ناجا سردار منتظرالمهدی، تقدیم و یکی از اعضای افتخاری این خانواده 45 هزاری، شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز