اقبال شاکری عنوان کرد:

گنجاندن حدود تعیین شده حرائم رودخانه ها در طرح تفصیلی

۱۳۹۴/۰۸/۱۶ - ۱۱:۳۸:۵۰
کد خبر: ۳۳۷۲۳۷
گنجاندن حدود تعیین شده حرائم رودخانه ها در طرح تفصیلی
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خلا دستور العمل مشخص و قانونی که حرائم رودخانه ها را اعلام می کند، کاملا به چشم می خورد گفت: باید هر چه سریعتر حرائم نهایی رودخانه ها و رود دره ها تعیین شود تا این میراث طبیعی حفظ شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جلسه سلسله مراتب مدیریت منابع آب شهری تهران با حضور اقبال شاکری رییس کمیته عمران و نمایندگان سازمان محیط زیست کشور ، سازمان آب منطقه ای تهران، معاونت منابع آب وزارت نیرو و نمایندگان شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه تعیین حرائم رودخانه ها، کانال ها و مسیل های شهری که مورد ساخت و ساز قرار گرفته مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

در خلال این جلسه اقبال شاکری گفت: وجود خلا های قانونی در تعیین حرائم رودخانه ها سبب شده که امروزه شاهد ساخت و ساز هایی در حریم رود دره ها و رودخانه ها باشیم که بعضا به تخریب هم منجر می شود اما نبود قانون مشخص سبب شده که هزینه های زیادی به بدنه مدیریت شهر و نیز منابع طبیعی وارد شود.

وی ادامه داد : این خلا در طرح تفصیلی نیز به چشم می خورد و باید هر چه سریعتر لایحه تعیین حرائم در طرح تفصیلی گنجانده شود.

شاکری اضافه کرد: تشکیل این جلسه در همین راستا بود تا با همکاری و هماهنگی وزارت نیرو و معاونت شهر سازی و معماری شهرداری تهران ضوابط مربوط به حرائم رودخانه ها مشخص گردد.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطر نشان کرد: ذکر دو نکته لازم است نخست آنکه این لایحه باید مورد توجه همه ارگان ها و سازمان ها قرار گیرد و در وهله بعد خلا دستور العمل مشخص، قاطع و قانونی که حرائم را اعلام می کند و ضوابط ساخت و ساز را مشخص می کند باید برطرف شود. در همین راستا وزارت نیرو تا سه ماه آینده این حرائم را بازنگری خواهد کرد و معاونت های شهرداری برای تعیین نهایی حرائم حضور نیز باید حضور داشته باشند تا این لایحه را در طرح تفصیلی بگنجانند.

شاکری افزود: با تعیین حریم نهایی رودخانه ها که در حدود 150 متر است از ساخت و ساز هایی جلوگیری به عمل خواهد آمد که بعدا می بایست خراب شوند نشان می دهد و نیز نشان می دهد که چه ساخت و ساز هایی غیر قانونی است و همچنین کمک می کند مجاری ای که سیلاب ها از آنها عبور می کند الان با چه موانعی روبرو است.

وی تصریح کرد: این اقدامات اگر به صورت یکپارچه صورت گیرد موجب حفظ رود دروه ها( حریم تنفسی شهر) و رود خانه ها خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز