در واکنش به شایعه حضور همسر رئیس سازمان محیط زیست در واردات بنزین؛

ابتکار: به همسرم تهمت زدند

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۰۸:۴۷:۴۸
کد خبر: ۳۳۷۴۹۱
ابتکار: به همسرم تهمت زدند
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تکذیب اتهام واردات بنزین همسرش گفت: زمانی که مقابل تولید بنزین پتروشیمی ها ایستادم این اتهامات را متوجه همسرم کردند.
به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری برنا، ابتکار در برنامه متن و حاشیه شبکه 3 افزود: همسرم هیچ نقشی در واردات بنزین ندارد، چرا که اصولاً هیچ شخص حقیقی بنزین را وارد کشور نمی کند که در داخل یارانه ای و کمتر از بیرون به فروش می رسد.

وی گفت: شاید برخی تصور کردند زمانی که من مقابل تولید بنزین پتروشیمی ها ایستادگی کردم با زدن این تهمت ها به همسرم درجا بزنم ایرادی ندارد که چنین فکری می کنند اما من پای سلامت مردم ایستاده ام. 

وی تأکید کرد: خانواده من هرگز به کارهای خلاف ورود نمی کنند و از سوی دیگر طبق اصل 142 قانون اساسی درباره وضعیت دارایی مسئولان تاکنون پنج مرتبه وضعیت مالی من ، همسر و فرزندانم گزارش شده است. 

ابتکار افزود: اینگونه تهمت ها هیچ تناسبی با اخلاق و دین ما ندارد هر چند ما نیز باید تحمل شنیدن این چیزها را داشته باشیم. 

وی در ادامه با اشاره به زمین خواری در کشور به ویژه مناطق حفاظت شده گفت: متأسفانه در سالهایی زمین خواری به ویژه در منطقه ورجین تهران افزایش پیدا کرده بود که با ورود محیط زیست و اقدامات قضائی از بخشی از این مناطق رفع تصرف شد. 

ابتکار ادامه داد: در منطقه میان کاله نیز این مسائل وجود داشت که با ورود قاضی خوبی بخشی از این مشکلات مرتفع شد. 

وی افزود: در مقابله با زمین خواری ما زمانی که به یک جاده و یا معدنی می رسیدیم تهدید می شدیم و افراد صاحب نفوذی که اموالشان نیز نامشروع بود برای حفظ آن اقدام به تهدید می  کردند. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مقابله با آلودگی هوا را یکی از برنامه های این سازمان دانست و گفت: مطمئناً در آینده باید حمل و نقل عمومی را در شهرهای بزرگ گسترش دهیم و از خودروهای با سوخت پاک همچون خودروهای هیبریدی استفاده کنیم.

وی مشکلات آلودگی هوا در تهران را پیچیده دانست و افزود: در گام اول ما خروج بنزن بیشتر از حد مجاز را از بنزین عملی و یورو4 را وارد چرخه سوخت خودروها کردیم در گام دوم کاهش مازوت را مد نظر قرار می دهیم در گام بعدی نیز کاهش و تعطیلی کارخانه های شن و ماسه با آلودگی های بالا را مشروط به آلودگی با پایداری طولانی در دستور کار خواهیم داشت. 

ابتکار در ادامه گفت: مطمئناً اکنون وضعیت هوای تهران بهتر از سال 93 ، 92 و قبل از آن شده است و این مهم را مردم می نویسند و می گویند و تشکر می کنند.

مشاورم چندان از تصمیمات مطلع نیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشاورم چندان از تصمیمات محیط زیستی مطلع نیست. 

ابتکار در پاسخ به این پرسش که آقای کهرم از مشاوران شما گفته بود که دولت چندان کاری برای محیط زیست نکرده است افزود: او آرمانگرایی زیادی دارد و البته چندان در جریان تصمیمات نیست و بیشتر در نگارش و مطبوعات حضور دارد. 

وی گفت: مطمئناً دولت یازدهم نگاه ویژه ای به مسائل زیست محیطی دارد و اقداماتی نیز صورت داده است. 

ابتکار در پاسخ به پرسشی که چرا همه مسئولان موافق حذف بنزین پتروشیمی ها نبودند افزود: دولت در این باره نظر یکپارچه داشت و تنها در مجلس افراد خاصی که از عملکرد خود در دولت قبل دفاع می کردند و آنرا نیز به صراحت می گفتند معترض بودند اما پاسخ من این بود که اگر قرار باشد جلوی بنزین غیراستاندارد را که تهدید سلامت مردم است نگیرم باید بگذارم و بروم به همین منظور از چند جهت فشار و تهدید و تهمت زده شد. 

وی تأکید کرد: اصولاً نباید مسئله محیط زیستی به یک ماجرای سیاسی تبدیل شود و ما هم اکنون نیز از وضعیت بنزین هر سه ماه گزارش می گیریم و وضعیت آلودگی هوا را به صورت بر خط رصد می کنیم.

ابتکار خاطر نشان کرد: آلودگی شهرهای بزرگ در سالهای 89 ، 90 و 91 بسیار بالا و وضعیت بنزن نیز بیشتر از حد مجاز بود در حالیکه بنزن ماده ای سرطانزاست و به وزیر نفت نیز گفته بودم که هر زمانی زودتر جلوی آنرا در بنزین پتروشیمیها بگیریم به نفع سلامت مردم است. 

وی افزود: در سال 92 هوای پاک 52 روز وسال  93 ، صد روز بود که در هفت ماه ابتدایی سال 94 نیز به 150 روز هوای سالم رسیده است و در شهر اهواز نیز از چندی پیش بنزین یورو4 را وارد چرخه مصرف کردیم و در آینده همه پمپ بنزین های شهر اهواز بنزین یورو4 خواهند داشت. 

ابتکار در ادامه با اشاره به مصاحبه اش با شبکه بی بی سی گفت: مصاحبه با بی بی سی هیچ مشکلی ندارد و برخی تصور می کنند که این مشکل است در حالیکه مصاحبه با بی بی سی فارسی به علت بخشنامه شورای عالی امنیت ملی ممنوع بوده است. 

وی افزود: در طول یک سال گذشته با حدود سی شبکه مهم جهانی مصاحبه کرده ام و اتفاقاً شرایط مناسبی است برای روشنگری در رسانه های جهان نسبت به داخل ایران. 

ابتکار تأکید کرد: ما باید این مصاحبه ها را فرصتی برای بیان نقطه نظرات خود در جهان بدانیم به عنوان نمونه بی بی سی یک شبکه جهانی با تعداد زیادی بیننده است که پاسخهای ما می تواند برای بسیاری از مردم جهان شفاف سازی کند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار خبر اعتراض برخی کارکنان محیط زیست به مدیریتش گفت: من تعجب کردم که چرا یک اعتراض صنفی با اغراض خاصی به یک مسئله سیاسی و جناحی تبدیل شد. 

ابتکار افزود: طبیعتاً هر دستگاهی در درون مجموعه خود ممکن است مشکلاتی داشته باشد و ما نیز تلاش می کنیم اعتراض و یا انتقاد کارکنان را توجه و با آنان تعامل کنیم اما اینکه چنین مسئله ای به یک فرصتی برای بحثهای سیاسی تبدیل شود درست نیست و باید مراقب آبروی افراد باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز