مراقب ویروسی شدن گوشی هوشمند خود باشید

۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۱۰:۵۸:۱۵
کد خبر: ۳۳۷۹۳۸
مراقب ویروسی شدن  گوشی هوشمند خود باشید
گوشی‌های هوشمند همپای لپ‌تاپ‌ها و PC ها قدرتمند شده به عنوان اولین گزینه ما برای برقراری ارتباطات و ذخیره داده‌های حساس به کار می‌روند، هیچ جای تعجب نیست که از سوی هکر‌ها و بد‌افزار‌ها آماج حمله قرار گیرند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، موضوع آلوده شدن به بدافزار تنها مربوط به گوشی‌هایی از نوع اندروید نمی‌شود اما سیستم عامل اندروید به علت شیوع و مخاطبان بیشتر خود طبیعتاً بیش از سایر سیستم عامل‌های موبایل آماج حمله قرار می‌گیرد.

کاربران باید موارد زیر را به منظور آگاهی از آلوده بودن گوشی هوشمند خود همواره مدنظر قرار دهند:

1- کاهش شدید سرعت عملکرد گوشی: فعالیت یک بد‌افزار در پشت صحنه، منجر به کاهش سرعت سیستم و عملکرد آن می‌شود. اگر گوشی شما به تازگی به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار در یک باتلاق گیر کرده ‌و Restart گوشی چندان فایده‌ای برای این موضوع ندارد، به احتمال بسیار ‌اندروید شما آلوده به یک بد‌افزار است.

2- فعالیت بیش از حد و غیر معمول اینترنتی: بدافزار‌های مخصوص فرستادن Spam یا آپلود اطلاعات‌، غیر معمول و دیوانه‌وار ‌پشت صحنه از اینترنت شما استفاده می‌کنند. اگر متوجه این موضوع شدید حتما آن را جدی تلقی کنید. برای فهمیدن این موضوع می‌توانید از بخش تنظیمات و Data Usage در اندروید خود کمک بگیرید. هرگونه فعالیت بیش از حد و غیر معمول می‌تواند نشانی از آلودگی سیستم موبایل شما باشد، همچنین این موضوع به کاهش سریع عمر باتری منجر می‌شود و شما می‌توانید آن را ‌در بخش تنظیمات و Battery یا از طریق نصب یک نرم افزار ثانویه مخصوص به این کار بررسی کنید.

3-وجود App هایی که شما آنها را نصب نکرده اید: شاید شما اقدام به نصب Appای کرده باشید که به خودی خود ‌یک بد‌افزار نیست؛ اما به همراه خود یا بعد از نصب، ‌مجموعه‌ای از بد‌افزار‌ها را به سیستم شما راه دهد. برای همین لازم است ‌هر چند وقت یک بار همه Appهای خود را بررسی کرده و به همه Appهایی که برای شما نا‌شناس هستند، مشکوک باشید. وجود این Appها می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک بد‌افزار در سیستم شما باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز