رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

ارائه خدمات درمانی بدون همراهی سازمان های بیمه گر ممکن نیست

۱۳۹۴/۰۸/۲۰ - ۱۰:۳۹:۱۶
کد خبر: ۳۳۸۵۶۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ارائه خدمات درمانی و سلامت محور بدون همراهی سازمان های بیمه گر ممکن نیست واگر این همراهی مستمر باشد آثار طرح تحول بسیار فراتر خواهد بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر ابراهیم گلمکانی با تاکید بر این مطلب اظهار داشت : تمام حوزه های دانشگاهی (بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش )و سازمان های بیمه گر یک هدف واحد دارند که حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است و طبیعتا باید با تامل و درک متقابل نسبت به این هدف تلاش کنند.

وی تصریح کرد :از آغاز طرح تحول همراهی و همگرایی بسیار خوبی بین دانشگاه ها و سازمان های بیمه گر برقرار بوده است و این همراهی باعث توفیقات چشمگیری در طرح تحول سلامت از جمله افزایش رضایتمندی مردم، بهبود کیفیت خدمات و تسیهل دسترسی مردم به خدمات درمانی گردیده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: اقدامات بسیار بزرگی از جمله بازنگری اساسی کتاب ارزش های نسبی خدمات پزشکی، کنترل بازار تجهیزات پزشکی، حذف وجوه غیر متعارف و ... از دیگر نتایج این تعاملات مثبت بوده است.

وی خاطر نشان کرد :به نظر می رسد اگر سازمان های بیمه گر بتوانند تاخیر پرداخت های خود به دانشگاه را جبران نمایند و این همراهی هم چنان مستمر باشد آثار طرح تحول بسیار فراتر خواهد بود.

دکتر «گلمکانی» گفت :هم اکنون بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاخیر پرداخت سازمان های بیمه گر مواجهه هستند بطوری که تامین اجتماعی حدود 8 ماه و بیمه سلامت و نیروهای مسلح حدود شش ماه تاخیر پرداخت دارند.

وی اضافه کرد : طبیعی است که این تاخیر بر روند کار بیمارستان ها تاثیر منفی می گذارد اگر چه که دانشگاه سعی کرده است با استفاده از منابع دیگر خود به بیمارستان ها کمک نماید اما چنانچه این روند ادامه یابد، چالش جدی برای دانشگاه به وجود خواهد آمد.

دکتر «گلمکانی» تاکید کرد : جمع مطالبات دانشگاه از سازمان های بیمه گر تا پایان مهرماه سال جاری بالغ بر 400 میلیارد ریال می باشد و این در حالیست که دانشگاه بدهی قابل توجهی به شرکت های دارویی دارد و هنوز نتوانسته پرداخت کارانه پزشکان را بروز  کند.

به گفته وی نکته دیگری که در باب بیمه ها و سازمان های بیمه گر لازم است مورد توجه قرار گیرد؛ تفاوت در پذیرش خدمات بیمه ای و نرخ های مورد قبول آن هاست.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه علیرغم ابلاغ دستورالعمل یکسان سازی خدمات بیمه ای از سوی وزیر  کار ، رفاه و تامین اجتماعی، در عمل همچنان شاهد این تفاوت ها هستیم که باعث هدررفت انرژی در سازمان های دولتی و از جمله بیمارستان ها می شود.

وی تصریح کرد : به نظر می رسد بهترین راهکاری که می تواند این مسئله را ریشه ای حل کند در قانون برنامه پنجم آمده است و آن تجمیع بیمه های پایه در قالب یک سازمان بیمه سلامت می باشد که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز