کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

مبارزه با مواد مخدر نیازمند همدلی دولت و مردم است

۱۳۹۴/۰۸/۲۵ - ۱۰:۵۵:۳۹
کد خبر: ۳۴۰۰۰۲
مبارزه با مواد مخدر نیازمند همدلی دولت و مردم است
کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است: با توجه به وجود قانون جامع مبارزه با مواد مخدر، برای مقابله با اعتیاد نیاز به همدلی و همراهی دولت و مردم است .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، موسی‌الرضا ثروتی افزود: اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و محرک ها ، پدیده اجتماعی است که باید اقدامات آگاهسازی قشرهای مختلف جامعه از جمله دانشجویان و دانش‌آموزان در سطح وسیع و گسترده از سوی نهادهایی مانند آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارتخانه‌های علوم و فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هشدار داد که مصرف مواد مخدر شیمیایی و داروهای روان‌گردان رو به افزایش بوده و زنگ خطری برای خانواده ها و فروپاشی این کانون است .

ثروتی ، وجود یک و نیم میلیون معتاد در کشور را نگران کننده دانست و اظهار داشت: اعتیاد موجب فروپاشی خانواده، ایجاد بزه های اجتماعی، سرقت، طلاق و غیره می‌شود که این موارد از یکدیگر تاثیرپذیرند، در بسیاری از کارخانجات ، افراد به دلیل مصرف مواد مخدراخراج می شوند که به تبع آن آسیب های اجتماعی نیز بوجود می‌آیند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیتهای نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در بحث مبارزه با تولید و عرضه مخدرها ادامه داد: لازم است نهادهایی مانند قوه قضاییه و دستگاه‌های فرهنگی در این امر وارد عمل شوند و به همکاری با نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر بپردازند.

ثروتی با بیان اینکه ضرورت دارد در مبارزه اجتماعی با مواد مخدر، به معتادان نیز از جنبه درمانی نگاه شود، گفت: همچنین وزارت بهداشت باید امکانات لازم را برای درمان معتادان در سراسر کشور فراهم آورد و به جنبه‌های اجتماعی، روانی و روحی آنان توجه شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی ، وجود معتاد در جامعه را آفتی دانست که سایر افراد را نیز آلوده می کند ، بنابراین باید خدمات درمانی و رفاهی به معتادان بصورت رایگان ارایه شود و آنان تحت پوشش گفتار درمانی و روانکاوی نیز قرار گیرند.

ثروتی همچنین به بحث انسداد مرزها اشاره و تاکید کرد:مبارزه با مواد مخدر فقط بستن مرزها نیست، سال‌هاست که این اقدامات در کشور ما انجام می‌شود، در این مدت تعداد زیادی شهید و جانباز داده‌ایم اما بیشترین سود این فعالیت‌ها نصیب اروپایی ها و کشورهای غربی شده است بدون این‌که هیچ مشارکتی در این فعالیت‌ها داشته باشند.

به گفته نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، کشورمان همواره در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و این موضوع جدیدی نیست ، باید بر آگاهی و اطلاع رسانی درباره عواقب و عوارض خطرناک اعتیاد تمرکز کنیم.

وی تصریح کرد:گر چه مبارزه با ورود و عرضه مواد مخدر لازم است اما باید توجه اساسی را در آگاه‌سازی مردم ، آموزش زندگی و مهارت‌های اجتماعی به آنان مردم ، حرفه آموزی و اشتغال معتادان متمرکز کنیم.

ثروتی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس از هر برنامه ای درباره مبارزه اجتماعی با مواد مخدر حمایت می کنند و دولت را در این زمینه همراهی خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز