رئیس سازمان بهزیستی کشور:

بهزیستی در امر ساماندهی افراد معتاد، کوتاهی نکرده است

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۱:۳۴:۵۸
کد خبر: ۳۴۳۱۳۰
بهزیستی در امر ساماندهی افراد معتاد، کوتاهی نکرده است
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و کارتن‌خوابی در کلانشهرها گفت: بهزیستی در امر ساماندهی افراد معتاد به هیچ وجه کوتاهی نکرده و بر اساس وظایفش عمل می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه برگزاری مراسم امضاء تفاهم‌نامه تأسیس، گسترش و تقویت مهدهای مساجد در سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی یک نهاد علمی و تخصصی در حوزه رصد آسیب‌های اجتماعی و معضلات آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بهزیستی در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی به دنبال اجرای پروتکل‌های علمی است و در برخورد با کودکان کار و خیابانی و همچنین معتادان آن چه را که در قانون مشخص کرده است عمل می‌کند.

محسنی بندپی مبنای فعالیت سازمان بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را قانون و علم دانست و گفت:‌ این دو مقوله نقشه راه ما برای اجرا کردن طرح‌هایمان است و در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا برنامه‌ها و طرح‌هایمان اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی تأکید کرد: متأسفانه در هفته‌های اخیر برخی از مسئولان شهرداری تهران اظهاراتی را مبنی بر کوتاهی سازمان بهزیستی در جمع‌آوری و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها اعلام می‌کند که این صحبت‌ها غیرعلمی و غیر منطقی است چرا که سازمان بهزیستی هیچ وظیفه‌ای در ماده 16 ندارد.

محسنی بندپی گفت: سازمان بهزیستی در اجرای ماده 15 صفر تا 100 پای کار است و در این زمینه برنامه‌های و طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند که از آن جمله می‌توان به مکان‌یابی مناسب جهت نگهداری معتادان و کارتن‌خواب‌ها اشاره کرد.

وی تأکید کرد: قطعاً دوستان ما در شهرداری در تعریف و تقسیم کار دچار اشتباه شده‌اند چرا که سازمان بهزیستی به هیچ وجه در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی منفعل عمل نکرده است و ماحصل کار ما قابل دفاع است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین به واگذاری کودکان به صورت امین موقت اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه کودکان بد سرپرست را می‌توانیم به صورت امین‌موقت به خانواده‌ها واگذار نماییم که البته استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها برای این طرح نشده است.

محسنی بندپی اظهار امیدواری کرد تا با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی خانواده‌ها تمایل بیشتری برای اجرای طرح امین‌موقت و سرپرستی موقت فرزندان بدسرپرست داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت:‌ در حال حاضر ما هیچ فرزند بی‌سرپرستی را برای واگذاری به خانواده‌ها در شیرخوارگاه‌ها نداریم که این در حالی است که بالغ بر 1600 خانواده جهت پذیرش فرزند ثبت‌نام کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز