مدیرعامل سمن فصل جدید زندگی:

امیدواریم با مشارکت تشکل ها شاهد روند روبه رشد مهارت های اجتماعی در استان باشیم

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۸:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۸۵۴۰
امیدواریم با مشارکت تشکل ها شاهد روند روبه رشد مهارت های اجتماعی در استان باشیم
مهشید چوبداری با اشاره به هدف اصلی دولت تدبیر و امید برای استفاده از توان گروه های مردم نهاد در زمینه توسعه مهارت های اجتماعی، افزود: سمن ها با همین هدف در نقاط مختلف کشور از جمله خراسان جنوبی شکل گرفته و امیدواریم با مشارکت این تشکل ها شاهد روند روبه رشد مهارت های اجتماعی در این استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی مهشید چوبداری مدیرعامل سمن فصل جدید زندگی در رابطه با نقش سمن ها در خصوص افزایش و ارتقای سلامت روان جامعه گفت: از آن جایی که سمن یا سازمان‌های مردم نهاد، سازمان‌هایی غیر دولتی و غیر خصوصی هستند که به طور خودجوش و بنا بر نیاز طبیعی مردم شکل گرفته اند، می توانند در تجمیع نیروهای اجتماعی و مردمی نقش فعالی داشته باشند و از این پشتوانه به بهترین وجه در جهت اهداف فرهنگی و اجتماعی خود گام‌های موثری بردارند.

 وی گفت: گروه های مردم نهاد می توانند در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ سازی، توسعه، محیط زیست، ورزش، بهداشت، سلامت، هنر و صنایع دستی نقش آفرینی کنند.

مدیرعامل سمن فصل جدید زندگی بر تاثیر سمن ها بر پویایی و تحرک بدنه اجتماع تاکید کرده و ادامه داد: سمن ها با آگاهی‌رسانی به افراد مختلف جامعه می توانند آنان را در دستیابی به مهارت های صحیح اجتماعی یاری کنند.

عضو شورای مشورتی با اشاره به هدف اصلی دولت تدبیر و امید برای استفاده از توان گروه های مردم نهاد در زمینه توسعه مهارت های اجتماعی، افزود: سمن ها  با همین هدف در نقاط مختلف کشور از جمله خراسان جنوبی شکل گرفته و امیدواریم با مشارکت این تشکل ها شاهد روند روبه رشد مهارت های اجتماعی در این استان باشیم.

با توجه به این که سلامت روان جامعه از جمله اهداف و نیازهای اولیه و زیر بنایی برای اشخاص است،اشاره کرد سمن فصل جدید زندگی با هدف توسعه مهارت های شخصی در راستای ایجاد تغییر و تحول اساسی در زندگی تشکیل گردیده است.

وی بیان کرد: می توان از این بستر برای رشد و ترقی سلامت روان که زیر بنای تمام نیازهای بشری است استفاده کرد و چون سازمانهای مردم نهاد، سازمانهایی هستند که اعضای آنها از انگیزه بالایی برای فعالیت و کار برخوردارند، می توانند به عنوان یک سرمایه اجتماعی کار کردهای زیادی را برای بستر سازی سلامت روان در جامعه داشته باشند.

مهشید چوبداری در رابطه با مشکلات سازمانهای مردم نهاد گفت: مهم ترین مشکل این سمن ها عدم حمایت از طرف مسئولان و مردم است، چرا که هنوز این باور در مردم شکل نگرفته است که هزینه کردن برای سلامت جامعه و خودشان می تواند ساختارهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را از خطرهای جدی مصون بدارد.

وی در انتها با اشاره به نقش پررنگ آموزش در جامعه و استان بیان کرد درسمن فصل جدید زندگی کارگاه های آموزشی با هدف توانمندسازی جوانان و بانوان در راستای سلامت روان جامعه و توسعه فردی برگزار می شود چون اعتقاد راسخ داریم آسیب های اجتماعی که در استان گریبان گیر آن هستیم ریشه در عدم آگاهی و آموزش به ویژه در قشر جوان و بانوان است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز