عضو شورای مشورتی استان:

نقش جوانان در توسعه و ترقی کشور در دفاع مقدس باید دیده شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۸:۵۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۰۹۳۷۳
نقش جوانان در توسعه و ترقی کشور در دفاع مقدس باید دیده شود
وی، به نقش جوانان در توسعه و ترقی کشور خصوصا در زمان دفاع مقدس را بسیار مهم و اساسی خواند و اظهار کرد: برهمین اساس نقش نهادهای مردمی که در آن جوانان ایفای نقش کنند از اهمیت به سزائی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی رضا معتمدی مدیرعامل سمن آیه های استقامت گفت: سازمان‌های مردم نهاد پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند که مطالبه گری‌ها و درخواست‌های عموم مردم را به دستگاه‌های اجرای می‌رسانند و جایگاهی است که مردم می‌توانند خواسته‌ها و حرف‌های خود را به گوش مسئولین برسانند.

عضو شورای مشورتی استان اضافه کرد: یکی دیگر از خصوصیات سازمان‌های مردم نهاد نهادینه کردن و ارزان کردن مشارکت مردم در مسائل مختلف و برنامه است که نمونه آن در دوران دفاع مقدس این مردم بودند که در قالب گروه‌های مختلف به پشتیبانی از نیروهای مسلح برخاستند و ما در جنگ با حضور مردم به پیروزی رسیدیم.

 وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت سمن ها در حوزه دفاع مقدس اظهارکرد: سمن ها فرهیختگانی هستند که ظرفیت وجودیشان کامل شده و برای کمک به دیگران آمده اند و به این درک رسیدند که برای داشتن جامعه خوب باید حرکت کرده و دست دیگران را گرفت تا فردایی بهتر ساخت.

رضا معتمدی اشاره کرد سمن آِیه های استقامت در حوزه دفاع مقدس فعالیت های از جمله برگزاری یادواره شهدا، تدوین بیش از 230 مستند کوتاه، تهیه و تدوین بیش از 78 کتاب مختلف بزرگ سال، معرفی چهره های ناشناخته از رزمندگان دفاع مقدس،برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت دفاع مقدس و... میتوان اشاره کرد.

وی، به نقش جوانان در توسعه و ترقی کشور  خصوصا در زمان دفاع مقدس را بسیار مهم و اساسی خواند و اظهار کرد: برهمین اساس نقش نهادهای مردمی که در آن جوانان ایفای نقش کنند از اهمیت به سزائی برخوردار است.

مدیرعامل سمن آیه های استقامت با اشاره به نقش بسیج مردمی در هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: شکل گیری گروه های مردمی و تشکل ها در کنار هم توانست به خوبی سرنوشت جنگ تحمیلی را عوض کرده و موفقیت های پیروزمندانه ای را برای ایران اسلامی رقم بزند.

وی افزود: در دنیای امروز، با استفاده از فناوری های نوین ارتباطی می توان بین نهادهای مردمی و دولتی، ارتباط موثری فراهم نمود که البته این امر ضروری به نظر می رسد.

معتمدی ، اعتماد به جوانان را لازمه نقش آفرینی این قشر در ارکان مختلف نظام و دولت دانست و اضافه کرد: تجربه بسیار ماندگار اعتماد امام راحل به جوانان در دهه های گذشته موجب پیروزی انقلاب اسلامی و دوران افتخارآمیز دفاع مقدس شد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین وظیفه سازمان های مردم نهاد درهم شکستن توطئه های دشمنان داخلی و خارجی است و برای نیل به این هدف برنامه ریزی لازم است.

وی در انتها گفت: مخاطب سازی در حوزه دفاع مقدس کاری مهم و ماندگار است که با حمایت بیشتر مسئولین و همراهی مردم و جوانان، شاهد رونق حضور آنان در این حوزه در آینده خواهیم بود.

همچنین اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید با یک هم‌افزایی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنند تا نمود بیشتری داشته باشد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز