مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی:

سازمان های مردم نهاد مطالبه گر باشند

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۰:۵۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۲۰۹۱
سازمان های مردم نهاد مطالبه گر باشند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه های دولتی در کنار کار نظارتی نمی توانند خودشان کار اجرایی انجام دهند، گفت: سازمان های مردم نهاد باید به جایگاه خود پی برده و در حوزه های اجتماعی و فرهنگی مطالبه گر باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،«عباسعلی بهاری»  در نشست شورای مشورتی سازمان های مردم نهاد استان، اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان های مردم نهاد، کوچک کردن دولت است تا بخش نظارتی و حاکمیتی دولت تقویت شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه های دولتی در کنار کار نظارتی نمی توانند خودشان کار اجرایی انجام دهند، گفت: سازمان های مردم نهاد باید به جایگاه  خود پی برده و در حوزه های اجتماعی و فرهنگی مطالبه گر باشند.

بهاری با بیان اینکه متاسفانه مطالبه گری در سازمان های مردم نهاد کمتر دیده می شود، گفت: همراهی سمن ها با دستگاه های اجرایی خوب است ولی انتظار داریم این سازمان ها در راستای رفع مشکلات مردم مطالبه گر باشند.

وی با اشاره به تجمیع  دفتر مشارکت های دفتر امور اجتماعی و  دفتر آسیب های امور اجتماعی، تصریح کرد: این دو دفتر تجمیع شده تا در کنار  بخش های اجتماعی و فرهنگی کار آمد و اثربخش تر باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه حل آسیب های اجتماعی در حیطه کاری سازمان های مردم نهاد است، بیان کرد: سازمان های مردم نهاد باید در راستای کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی فعالیت و تمرکز داشته باشند.

بهاری گفت: سمن ها در حوزه های تخصصی گام بر می دارند، لذا از این سازمان ها انتظار داریم در حیطه کاری خودشان متخصص شوند.

وی تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد می توانند طرح های خود را به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ارسال کنند تا این مجموعه با سازمان مردم نهاد همکاری کنند و سمن ها هم در حوزه کاری خودشان متخصص شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی حمایت و هماهنگی با سازمان های مردم نهاد است، گفت: سمن ها باید مشکلات سازمانی و کاری خود را با این دفتر درمیان بگذارند.

بهاری خصوصی سازی و برون سپاری وظایف دولت را نقش مهمی در چابک سازی دولت عنوان کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند در این راستا به دولت کمک کنند تا دولت در بخش نظارتی خود قوی تر عمل کند.

وی ضمن تبریک هفته مشارکت های اجتماعی از سمن ها خواست تا مشارکت خود را در حیطه های اجتماعی و فرهنگی بیشتر کنند ، همچنین سمن ها در این هفته مطابق با ظرفیت های خود طرح و ایده های خود را به دفتر امور اجتماعی استانداری ارسال کنند تا تفاهم نامه ها امضاء و اجرایی شود.

 «مژگان شریفی»، معاون تشکل ها و مشارکت های اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم از  زحمات طاقت فرسا و اقدامات خوب سمن ها، قدر دانی کرد و گفت: سمن ها در حوزه رسانه فعالیت پر رنگی دارند.

وی از سازمان های مردم نهاد خواست تا در هفته روز ملی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در راستای مستند سازی و  اطلاع رسانی ارتباط خوبی با خبرنگاران داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز