اهتمام ویژه حمایت از تشکیل تعاونی های جوانان

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۱۸:۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۷۳۷۵
اهتمام ویژه حمایت از تشکیل تعاونی های جوانان
اشرفی بیان کرد: به تشکیل تعداد 36 تعاونی به عنوان سهمیه استان اشاره داشت که از این تعداد تا کنون 11 درخواست تعاونی جوانان به ثبت رسیده است..

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان در این جلسه ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به حاضرین ، هدف از برگزاری این جلسه را افزایش سطح مشارکت های اجتماعی جوانان در کسب و کار های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت های شغلی ایجاد شده در قالب شرکت های تعاونی و فعالیت های نو بنیان عنوان داشتند. وی اظهار امید واری کرد با اعتبارات تخصیصی در قالب تفاهم نامه با صندوق کار آفرینی امید به جوانان ، به ازای هر تعاونی جوانان حداکثر تامبلغ 500 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 4 درصد اعطا می گردد و یقینا اقدام مثبتی در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب وشعار جهش تولید خواهد بود.

 
اشرفی مدیرکل محترم اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز ضمن درخواست بانک اطلاعاتی جوانان در خصوص جلسات تسهیل گری به عنوان حلقه گمشده شرکت های تعاونی جوانان، به فعالیت های مثبتی که در قالب کمیته های هماهنگی شهرستانی ذیل این کمیته در شهرستان های بیرجند، درمیان ، طبس ، بشرویه ، قاین و فردوس اشاره داشت و خواستار همکاری و تعامل بیشتر سایر شهرستان های استان شد.
 
وی به تشکیل تعداد 36 تعاونی به عنوان سهمیه استان اشاره داشت که از این تعداد تا کنون 11 درخواست تعاونی جوانان به ثبت رسیده است که 7 درخواست در مرحله موافقت نامه ها و یک تعاونی جوانان نیز موفق به تشکیل تعاونی شده است.
 
راستگو مدیر تعاونی های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: با برنامه ریزی های به عمل آمده تعداد 4 جلسه ترویجی تسهیل گری در سال جدید جهت آموزش و آگاهی بخشی و آشنایی با مزایای کار جمعی به جوانان درهریک از شهرستان های استان برگزار خواهد شد که این مهم با تعامل بیشتر دودستگاه در سطح شهرستان ها تحقق می یابد و در آینده نزدیک شاهد برگزاری ویدئو کنفرانس با حضور دو دستگاه اجرایی ، بسیج سازندگی استان و شرکت تعاونی های موفق و نمایندگان سازمان های مردم نهاد جوانان علاقه مند به تاسیس شرکت تعاونی باشیم.
 
وی در ادامه در خصوص تاسیس مراکز نو آوری عنوان کرد در صورت تعیین مکان و با تمرکز چند تعاونی در این مرکز امکان تخصیص اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان به این مرکز وجود دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز