استاندار خراسان جنوبی : سه طرح‌ زیرساختی مهم در استان به مرحله اجرا رسید

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۱۱:۲۸:۵۸
کد خبر: ۱۴۸۰۸۲۲
استاندار خراسان جنوبی : سه طرح‌ زیرساختی مهم در استان به مرحله اجرا رسید
استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌هایی که در یک سال و نیم اخیر انجام شد و با مساعدت دولت، عملیات اجرایی چند پروژه زیرساختی مهم از جمله احداث راه آهن، آبرسانی از دریای عمان و خط انتقال گاز از زابل به استان، در آینده نزدیک آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ دکتر جواد قناعت با بیان این مطلب در شورای اداری استان خاطر نشان کرد: در چند ماه آینده اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و عملیات اجرایی طرح احداث راه آهن بیرجند - قاین - یونسی که اخیراً تأمین اعتبار شده با حضور مهمان ویژه، رسماً آغاز خواهد شد.

وی افزود: شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی از دریای عمان، گازرسانی از زابل به سربیشه و چند پروژه دیگر تا هفته دولت هم خواهیم بود.

استاندار با بیان اینکه برای سرمایه‌ گذاری در استان نیازمند جذب سرمایه‌ گذار و افزایش بهره‌وری هستیم، تصریح کرد: طبق آخرین آمار در سال گذشته خراسان جنوبی رتبه چهارم بهره‌وری را در کشور کسب کرده است.

به گفته وی؛ علیرغم همه ضعف‌های زیرساختی اما خراسان جنوبی در زمینه دینی و اعتقادی و مشارکت مردم همواره دارای رتبه‌های برتر کشور بوده است.

قناعت گفت: انتظار می‌رود کمک به عتبات عالیات بیش از گذشته ادامه داشته باشد و ممتاز بودن استان در این زمینه همچون سال‌های گذشته حفظ شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و اینکه مراسم اربعین نماد و مظهر هویت جهانی شیعیان است، افزود: برای این حرکت خودجوش مردمی باید زمینه لازم فراهم شود و در این مسیر ساماندهی امکانات و زیرساخت‌های مرتبط اهمیت دارد تا مانند گذشته نقش خراسان جنوبی در مراسم اربعین پر رنگ باشد.

استاندار گفت: اطلاع‌رسانی در کشور ضعف دارد و دشمن هم این نقطه ضعف را شناخته و درصدد بزرگنمایی مشکلات است لذا باید مدیران در سفرهای شهرستانی مسایل را از نزدیک رصد و حل کنند.

وی با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ادامه داد: امسال هزار و ۵۰۰ زائر از خراسان جنوبی به مرقد مطهر امام راحل اعزام می شوند و همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری کنند.

قناعت با ذکر این نکته که محور اصلی تبلیغات و خباثت‌های دشمن به سمت امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: ایشان شخصیت پر جاذبه و چهره درخشانی بود که بر عرصه های ملی و مدنی تأثیر گذاشت و سپس رهبر معظم انقلاب همان راه را با قوت ادامه دادند.

وی اظهار داشت: امامین انقلاب عامل مهم و اصلی تسلیم ناپذیری و ایستادگی ملت ایران بوده‌اند و حتی در کشورهای منطقه اثرگذاری آنها مشهود است.

استاندار گفت: مکتب سیاسی امام شاخص‌های فراوانی دارد که پدیده جدیدی را به وجود آورد لذا همه اختلاف آمریکا بر سر این است که امام معنویت و سیاست را در هم تنید.

قناعت با ذکر این نکته که تا قبل از انقلاب، برخی افراد دین را از سیاست جدا می‌دانستند اما امام راحل اخلاق، عرفان و سیاست را در کنار هم گذاشت، متذکر شد: شاخص دیگر مکتب سیاسی امام، اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم بود و به عقیده ایشان اراده انسان‌ها تعیین کننده سرنوشت هر ملت است.

وی با بیان اینکه از دید امام خمینی (ره) در اداره و سرنوشت جامعه، آرای مردم نقش تعیین کننده دارد، ادامه داد:از همین رو مردم‌سالاری واقعی و انتخابات آزاد در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

به گفته وی؛ به دلیل همین انتخابات آزاد بود که افرادی که حتی روبه‌روی نظام بودند در انتخابات رأی آوردند و نظام هشت سال این وضعیت را تحمل کرد. 

استاندار، یکی از رمزهای شکست ناپذیری انقلاب را پشتوانه مردم عنوان کرد و گفت: نظام سلطه با تحریم‌های به اصطلاح هوشمندانه و فلج کننده در تقابل با نظام است اما ایستادگی و پشتوانه مردم آنها را مأیوس می‌کند.

قناعت با اشاره به توان نظامی و علمی قوی کشور گفت: یکی از مسایل مهم در این زمینه نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی و پشتوانه مردمی است که نمود آن را در انتخابات می‌توان دید.

وی با تأکید بر اینکه همه تلاش‌ها برای افزایش مشارکت در انتخابات باید بکار گرفته شود، یادآور شد: اهمیت حضور مردم در انتخابات برای نشان دادن اقتدار نظام باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی؛ اگر درصد مشارکت در انتخابات امسال بالا باشد دشمن از همه نقشه‌هایش مأیوس خواهد شد.

انتهای پیام

خبرنگار:مرضیه شهریاری

نظر شما