رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی:

اقتصاد دانش‌بنیان از پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۵:۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۱۹۷۷۰
اقتصاد دانش‌بنیان از پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان از اساسی‌ترین پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، محمدرضا دوستی بعدازظهر امروز در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان از اساسی‌ترین پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های اقتصاد دانش‌بنیان، افزود: این نوع از اقتصاد محدودیت مرزی ندارد و کالا و خدمات با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری تولید می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تبدیل دانش به کالا و فروش آن، نقش دانش در تعیین قیمت، عدم محدودیت مکانی، انعطاف‌پذیربودن، ایجاد مشاغل جدید و ایجاد نیازهای جدید را از دیگر ویژگی‌های اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد.

دوستی با اشاره به ضرورت اقتصاد دانش‌بنیان، بیان داشت: در حال حاضر تولیدات دانش‌بنیان در دنیا بسیار بالا و سهم ایران از این تولیدات ناچیز است.

وی اذعان داشت: محصولات دانش‌بنیان ارزش افزوده بسیار بالایی دارند و زیرساخت‌های آن در کشور فراهم است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تأکید کرد: تراکم بالای جمعیت در مناطق شهرنشین یکی از مزیت‌هایی است که می‌تواند به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کمک کند.

دوستی اظهار داشت: در حال حاضر سهم ایران از اقتصاد دانش‌بنیان در دنیا معادل 0.03 درصد است در حالی که این اقتصاد مزیت‌های بالایی برای رونق اقتصاد دارد.

وی با بیان اینکه توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، گفت: فراهم کردن زمینه و افزایش خلاقیت، تقویت و آموزش نیروی کار، ارتباط بین صنعت و دانشگاه و افزایش بودجه در دانشگاه‌ها و مدیریت دانش در اقتصاد از جمله مواردی است که باید مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر 300 شرکت دانش‌بنیان، 38 پارک علم و فناوری و 150 مرکز رشد در کشور فعال است.

دوستی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی نیز چهار مرکز رشد و یک پارک علم و فناوری فعال است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز