رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

ثبت جهانی فرش دستباف مود و قهستان

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۰۹:۵۵:۰۱
کد خبر: ۴۲۰۵۷۵
ثبت جهانی فرش دستباف مود و قهستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از ثبت فرش دستباف مود بیرجند و قهستان در سازمان جهانی مالکیت فکری (wiop) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، داود شهرکی گفت: در راستای تحقق اهداف مربوط به ثبت جهانی محصولات مهم و راهبردی استان، و پیگیری های صورت گرفته از طرف دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت فرش دستباف مود بیرجند و قهستان در سازمان جهانی مالکیت فکری (wiop) به ثبت جهانی رسید.

وی ادامه داد: با ثبت جهانی نشان جغرافیایی فرش اصیل قهستان و مود در کنار آثاری از ایلام، کرمانشاه، خراسان شمالی، لرستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری در سازمان جهانی مالکیت فکری این کالای هنری در کشورهای عضو معاهده لیسبون برای ثبت و حمایت معرفی شد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: پیش از این ۱۵ منطقه جغرافیایی دیگر فرش دستباف ایران به ثبت جهانی رسیده است.

شهرکی تصریح کرد: نشان جغرافیایی نشانه ای است که مبدا کالائی را به منطقه یا ناحیه ای از کشور منتسب می‌سازد، مشروط بر این که کیفیت و مرغوبیت، شهرت یا سایر خصوصیات کالا اساساً قابل انتساب به مبدا جغرافیایی آن باشد.

وی گفت: نشانه‌های جغرافیایی برای اطلاع مصرف کنندگان از منشأ و کیفیت محصولات بکار می‌رود و بسیاری از نشانه‌های جغرافیایی شهرت با ارزشی را کسب کرده‌اندو توسط تولید کنندگان که محصولات خود را در آن مکان جغرافیایی تولید می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز