رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

بیش از ۷ هزار هکتار از مزارع خراسان جنوبی زیر کشت پنبه

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۰:۰۳:۱۴
کد خبر: ۴۲۲۸۶۶
بیش از ۷ هزار هکتار از مزارع خراسان جنوبی زیر کشت پنبه
رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: امسال از اوایل فروردین ماه تا پایان خردادماه 7 هزار و 650 هکتار از مزارع خراسان جنوبی زیر کشت پنبه رفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، هاشم ولی‌پور مطلق در جمع پنبه کاران خراسان جنوبی، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از ۷ هزار و ۶۴۹ هکتار سطح زیرکشت پنبه در استان ۴۱۹ میلیون و ۸۰۱ هزار ریال نصیب پنبه‌کاران شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه چهارم تولید پنبه را در کشور دارد، افزود: در حال حاضر ۵ هزار و ۱۰۰ نفر مشغول به تولید پنبه در خراسان جنوبی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه محصول پنبه کشت شده از مهرماه تا آذرماه برداشت می‌شود، افزود: کاشت پنبه در خراسان جنوبی در بازه زمانی فررودین ماه آغاز و تا خردادماه ادامه دارد.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه در سال گذشته شهرستان بشرویه با 3 هزار و 450 هکتار بیشترین سطح زیر کشت پنبه را در خراسان جنوبی دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از برداشت این مقدار پنبه نزدیک به 419 میلیون و 801 هزار ریال باشد.

وی تصریح کرد: سال گذشته از 7 هزار و 649 هکتار سطح زیرکشت پنبه 16 هزار و 300 تن وش تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد:  امسال در این مدت 7 هزار و 650 هکتار از مزارع استان زیرکشت پنبه رفت و پنبه بعد از فرآوری وش پنبه در کارخانه جات پنبه پاک‌کنی داخل استان محلوج تولیدی به کارخانه‌های ریسندگی و نساجی خارج استان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز