سوم و چهارم شهریور:

همایش بین المللی پنبه در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۱:۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۳۰۵۱۵
همایش بین المللی پنبه در دانشگاه بیرجند برگزار می شود
دومین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه و گیاهان لیفی سوم و چهارم شهریور ماه سال جاری در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از بیرجند، علیرضا صمد زاده در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار داشت: برگزاری همایش بین المللی پنبه در سه محور چالش ها و راهکارهای افزایش تولید پنبه و گیاهان لیفی، توسعه صنایع پنبه و گیاهان لیفی و اقتصاد و بازرگانی پنبه و گیاهان لیفی با مشارکت دانشکده کشاورزی سرایان و جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: مهلت ارسال مقالات به این همایش 31 تیر ماه جاری است و محصول پنبه به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم در اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا می کند و در این همایش ها باید نگاه بر این باشد که پنبه به عنوان یک محصول استراتژی از منطقه خارج نشود.

دبیر همایش بین المللی پنبه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نباید تمام توجه و نگرانی ها در زمینه کشت این محصولات فقط آب باشد، افزود: به غیر از آب باید تمام شرایط تاثیرگذار دیگر در تولید پنبه نیز مد نظر قرار گیرد.

صمدزاده از برگزاری چند کارگاه تخصصی و بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان کشوری در مزارع سرایان در حاشیه همایش خبر داد.

وی ادامه داد: این شهرستان به دنبال برگزاری جشنواره ها و همایش های پنبه با مشارکت دانشگاه بیرجند و دانشکده کشاورزی سرایان به عنوان یک کار مشارکتی بوده که به طور حتم در ارتقای جایگاه علمی دانشکده کشاورزی سرایان مفید است.

صمدزاده تصریح کرد: در این همایش ظرفیت ها، استعدادها و پتانسیل های منطقه مطرح و برای کارهای پژوهشی مرتبط برنامه ریزی می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز