فرماندار سرایان:

تخصیص اعتبار موردنیاز پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۰۹:۴۷:۲۸
کد خبر: ۴۴۵۸۹۲
تخصیص اعتبار موردنیاز پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت است
فرماندار سرایان تخصیص اعتبار به پروژه‌های اولویت‌دار با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد که در سال ۹۵ و ۹۶ به پایان می‌رسد را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری سرایان، محمد کریمی در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان، با اشاره به مشکلات شهرستان در حوزه بهداشت و درمان، رفع مشکلات بیمارستان سرایان را یکی از اولویت‌های شهرستان برشمرد و اظهار داشت: یکی از معضلاتی که ما در شهرستان به عنوان یکی از اولویت‌ها با آن مواجه هستیم، توسعه بیمارستان شهرستان است.

وی افزود: برابر با استاندارد کشوری به ازای هر هزار نفر یک تخت اختصاص می‌یابد در صورتی که بیمارستان سرایان در زمان کلنگ‌زنی و افتتاح به عنوان ۳۲ تخت‌خوابی منظور شد و متأسفانه به ۲۴ تخت‌خوابی تقلیل یافته است لذا امروز مشکلات ناشی از این امر در شهرستان با راه‌اندازی سه بخش از بخش‌های بیمارستان  احساس می‌کنیم.

فرماندار سرایان بیان داشت: بیشترین دغدغه و درخواست‌های مردم در حوزه بهداشت و درمان این است که توسعه‌ بیمارستان مدنظر قرار گیرد لذا در همین راستا این توسعه تحت عنوان کلینیک تخصصی پزشکان در دستور کار قرار گرفته که نیازمند تخصیص اعتبار است.

کریمی تخصیص اعتبار به پروژه‌های اولویت‌دار با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد که در سال ۹۵ و ۹۶ به پایان می‌رسد را خواستار شد و اظهار داشت: از کوچک‌کردن اعتبارات به پروژه‌هایی با پیشرفت پایین که اتمام آن نیازمند توزیع اعتبار و زمان‌بر است، باید خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سرایان یکی از شهرستان‌های نوپای استان است، گفت: در زمینه منابع آبی به لحاظ این که ۸۵ درصد مردم در حوزه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، با بحران‌های شدیدی مواجه‌اند و نیازمند این هستیم که بتوانیم حداقل‌ها را در حوزه سرمایه‌گذاری مهیا و زیرساخت‌ها را در این منطقه فراهم کنیم.

فرماندار سرایان اهتمام مدیران در هزینه‌کرد درست منابع اعتباری را خواستار شد و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و کاهش قیمت نفت، کشور با کمبود منابع درآمدی مواجه است و این امر سبب بروز مشکلاتی در تامین و تخصیص اعتبارات شده اما مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با دقت در انجام درست هزینه‌های عمرانی و به ویژه هزینه جاری توجه داشته باشند.

کریمی در رابطه با سهم اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان، تصریح کرد: سهم شهرستان سرایان از این محل 6 میلیارد و ۹۰۵ میلیون تومان است که ۵.۹ درصد از مجموع اعتبارات استان است.

وی افزود: مجموع اعتبارات شهرستان از منابع مختلف ۱۴ میلیارد و ۴۴۹ میلیون تومان است که نسبت به اعتبارات سال گذشته رشد ۸۰ درصدی داشته است.

فرماندار سرایان ادامه داد: محموع اعتبارات سال گذشته از منابع مختلف مبلغ ۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان بوده که از اعتبارات سال گذشته حدود ۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

کریمی بیان داشت: نگاه در توزیع اعتبارات سال جاری اولویت‌بخشی به اتمام طرح‌های نیمه تمام و جلوگیری از خرد کردن اعتبارات است.

وی خواستار رعایت الزامات قانون بودجه و دستورالعمل توزیع اعتبارات بودجه ۹۵ و کمک به ایجاد آرامش و رفع موانع معیشتی مردم شد.

نماینده مردم سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: امید است اعتباراتی که توزیع می‌شود تا پایان سال محقق شود چراکه متاسفانه اعتباراتی که از ماده ۱۸۰ در سال گذشته به شهرستان تعلق گرفت، تحقق پیدا نکرده است.

محمدرضا امیرحسنخانی اذعان داشت: در تخصیص اعتبارات دستگاه‌ها در سال جاری، باید اعتبار سال گذشته دستگاه‌ها احصاء شود و پروژه‌ها امسال بر اساس آن دنبال شود به این معنی که اگر به دستگاه‌ها اعتبارات زیادی داده شده و محقق نشده است امسال آن پروژه عقب است و از یک جایی باید تخصیص داده بشود که محقق نیز بشود.

انتهای پیام/69035

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز