مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی خبرداد:

صدور ۱۲۰۰ویزا برای زائران حسینی خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۸/۰۱ - ۰۸:۰۷:۴۶
کد خبر: ۴۷۲۰۴۰
صدور ۱۲۰۰ویزا برای زائران حسینی خراسان‌جنوبی
مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی از صدور 1200 ویزا تا کنون برای زائران حسینی استان خبر داد و گفت: مردم برای دریافت روادید مراقب سودجویان باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا، ابوالفضل نوفرستی، عصرگذشته  در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی، اظهار کرد: تا کنون 3920 زائر در قالب ۸۹۷ گروه از استان در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و مراحل ارسال مدارک برای دریافت ویزا صادر شده است.

وی با بیان اینکه 1200 ویزا تا کنون صادر شده است، افزود: ویزای زائرین استان خراسان‌جنوبی از تهران صادر می‌شود که تا کنون هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مشتاقان حسینی تا 24 آبان ماه فرصت دارند در سامانه سماح ثبت نام کنند، گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین کشورهای ایران و عراق امسال به هیچ وجه اجازه خروج از مرزهای چندگانه بدون ویزا وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه توصیه‌ای برای رفتن زنان در ایام اربعین به کشور عراق نداریم، تصریح کرد: زائرین لباس مناسب و بصیرت لازم را در این سفر داشته باشند.

نوفرستی با اشاره به اینکه کشور عراق قوانین و شرایط و دیدگاه‌های خاص خود را دارند، بیان کرد: زائرین فرمایشات مقام معظم رهبری و بعثه رهبری در این زمینه را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه سرگروه‌ها باید بیش از بقیه زائران مباحث امنیتی را رعایت کنند، اظهار کرد: دشمنان قسم خورده اسلام و اهل بیت (ع) با شکست‌هایی که از مردم عراق و سوریه دیده‌اند ممکن است دست به ماجراجویی‌هایی در این ایام بزنند که سرگروه‌ها باید اهتمام ویژه‌ای به مباحث امنیتی سفر داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن استان خراسان‌جنوبی در ایجاد موکب‌ها اقدامات بسیار خوبی را داشته است، گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط بتوانیم همانطور که در سال‌های گذشته حج خوبی را در کشور عربستان داشتیم امسال حماسه‌ای بزرگ در کشور عراق شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با بصریت و آگاهی زائرین همانطور که همیشه در حج موفق بودیم بیشتر از آن را در عراق شاهد خواهیم بود.

نوفرستی با اشاره به اینکه به تازگی عده‌ای سودجو اطلاعیه‌هایی مبنی بر اینکه ویزا با قیمت کمتر صادر می‌کنند در سراسر کشور پخش کرده‌اند، تصریح کرد: بر اساس توافقی که با کنسولگری‌های عراق در ایران صورت گرفته، هزینه ویزای اربعین ۴۰ دلار بوده لذا اگر کسی کمتر از این را تبلیغ کرد افراد کلاش و سودجو هستند.

وی افزود: مردم استان برای اخذ ویزا در سامانه سماح ثبت نام کنند و مدارک مورد نیاز را به یکی از دفاتر تحویل دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز