مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

پلمب ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۰۸/۰۴ - ۱۱:۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۷۳۸۱۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: طبق هدف‌گذاری صورت گرفته باید 40 حلقه چاه غیرمجاز در استان پلمب شود که تاکنون حدود 30 حلقه از این چاه‌ها در سطح استان پلمب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،حسین امامی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین مصرف آب در استان مربوط به بخش کشاورزی بوده، برای صرفه‌جویی بیشتر در این بخش یک برنامه هماهنگ و کامل بین سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در راستای این همکاری سازمان جهاد کشاورزی برنامه تعیین و تغییر الگوی کشت را در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین بحث تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در برنامه جهاد کشاورزی استان برای صرفه‌جویی در مصرف آب قرار دارد.

امامی گفت: این برنامه‌ها به گونه‌ای دنبال می‌شود که با کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، میزان تولیدات کشاورزی کاهش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف با ایجاد تشکل‌های آب‌بران توسط ذی‌نفعان نهایی از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان برای افزایش صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی است، اضافه کرد: این طرح طی سال جاری در سه منطقه سرایان، خضری و دشت بیرجند انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح در تمامی محدوده‌های مطالعاتی استان انجام می‌شود که در حال حاضر محدوده‌های مطالعاتی استان 40 محدوده بوده که در بالای 30 محدوده نیاز است این طرح اجرایی شود.

امامی به موضوع کنتورگذاری چاه‌های کشاورزی مهم در استان اشاره کرد و افزود: حدود 2 هزار و 100 حلقه چاه کشاورزی مهم در استان وجود دارد که تاکنون یک‌هزار و 600 حلقه چاه کنتورگذاری شده و 500 حلقه دیگر امسال ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به پلمپ چاه‌های غیرمجاز کشاورزی، تصریح کرد: طبق هدف‌گذاری صورت گرفته باید 40 حلقه چاه غیر مجاز پلمپ شود که تاکنون حدود 30 حلقه از این چاه‌ها در سطح استان پلمپ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های مهم این شرکت برای مدیریت آب استان کنتورگذاری چاه‌های شرب است، افزود: اجرای برنامه‌های مدیریت آب در استان اثربخشی لازم را داشته، به طوری که کسری مخزن استان در 20 میلیون مترمکعب کاهش داشته و در برنامه داریم که در سه سال آینده این میزان به صفر برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز