معاون فرمانداری خوسف:

۵۴.۷۲ درصد خانوارهای شهرستان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ثبت نام کردند

۱۳۹۵/۰۸/۱۲ - ۰۸:۲۰:۰۷
کد خبر: ۴۷۷۴۲۸
۵۴.۷۲ درصد خانوارهای شهرستان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن ثبت نام کردند
معاون فرمانداری خوسف گفت:54.72 درصد خانوارهای این شهرستان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 که از سوم مهر آغاز شد، ثبت نام کردند که خوسف از این نظر در میان11شهرستان تابعه خراسان جنوبی در ردیف سوم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا،سید محمد علی صباغی: ثبت نام به صورت الکترونیکی سبب بالا بردن کارایی، صرفه جویی در وقت و هزینه می شود شهروندان از فرصت باقی مانده برای ثبت نام استفاده کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به زیر ساخت ها و پراکندگی بسیار بالای جمعیت شهرستان و نبود اینترنت پر سرعت و حتی تلفن ثابت در بعضی روستاها، ثبت نام به صورت الکترونیکی از روند رو به رشدی برخوردار است.
وی با قدردانی از کسانی که در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده اند، گفت: شهرستان خوسف همواره در تمامی صحنه های ملی مخصوصا انتخابات از رتبه های بالایی برخوردار است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت مناسب در شهرستان مهیا نبوده، ولی استقبال از سرشماری به صورت اینترنتی بسیار بالاست.
شهر خوسف در ۳۶ کیلومتری غرب بیرجند و در حاشیه کویر قرار دارد، این شهرستان از شمال به شهرستان سرایان از مشرق به بخش مرکزی بیرجند، از جنوب به نهبندان و از مغرب به شهرستان طبس محدود است. 
مرکز شهرستان از سطح دریای آزاد ۱۲۹۰ ارتفاع دارد،مجموع جمعیت شهرستان بر اساس آمار سال ۱۳۹۰، حدود 30هزار نفر معادل هفت هزار و 564خانوار است. 
خراسان جنوبی بر اساس سرشماری سال 90، 732 هزار نفر شامل 203هزار خانوار جمعیت دارد.
افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 نشده اند، تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه این هفته فرصت دارندثبت نام کنند، پس از این مهلت برای ثبت نام باید به بیرجند مرکز خراسان جنوبی مراجعه کنند. 
از فردا چهارشنبه ثبت نام میدانی برای مرحله دوم ثبت نام اینترنتی با حضور ماموران به در منزل آغاز می شود. 
نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت www.sarshomari95.ir از سوم مهر ماه 95آغاز شده است. 
به گفته مسئولان مرکز آمار ایران، هزار جایزه 10میلیون ریالی و نیز جوایز مانند بسته های تشویقی برای کسانی که از طریق سامانه سرشماری اینترنتی ثبت اطلاعات کنند در نظر گرفته شده است. 
پیش از این سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران هر 10 سال یک بار با هدف تعیین مشخصات جمعیتی توسط مرکز آمار ایران انجام می شد اما از سال ۱۳۸۵ به بعد هر پنج سال انجام می شود. 
براساس سرشماری ۱۳۹۰جمعیت ایران حدود ۷۵ میلیون بود. 
گرچه سرشماری های دیگری در اواخر قرن 13 و اوایل قرن 14 هجری در ایران انجام شده بود، اما نخستین «سرشماری عمومی نفوس و مسکن» به صورت علمی در سال ۱۳۳۵ خورشیدی توسط مرکز آمار ایران انجام شد. 
از آن پس، این سرشماری تا سال ۱۳۹۰ به طور مرتب هر ده سال یک بار در ایران انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز