امام جمعه بیرجند:

باید به سمت اقتصاد اسلامی حرکت کنیم

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۲:۴۹:۴۱
کد خبر: ۴۸۱۵۲۸
باید به سمت اقتصاد اسلامی حرکت کنیم
امام جمعه بیرجند گفت: باید به سمت اقتصاد اسلامی حرکت کنیم و در این راه هر فرد باید به سهم خود در اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام علی‌رضایی بیرجندی امروز(22 آبان) در همایش توانمندسازی زنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی با اشاره به الگوهای اسلامی اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: در قرآن برای زنان و مردان الگوهایی را معرفی کرده تا بتوانند از این الگوها حداکثر بهره را بگیرند.

وی افزود: زنان نقش مهمی را در جامعه ایفا کرده و می‌توانند کارهایی از جمله فرهنگ کتابخوانی را از خانه شروع و به جامعه منتقل کنند.

رضایی بیرجندی با اشاره به مشکلات استان عنوان‌کرد: فرسایش خاک، ریزگردها و فرونشست زمین از جمله مشکلات استان هستند که باید در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های آینده جنگ‌هایی برای بحران آب اتفاق خواهد افتاد، در استفاده صحیح از این نعمت الهی بانوان خانواده را برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب تشویق کنند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: بانوان در زمینه صنایع دستی توانسته‌اند به خوبی ورود کنند و در این زمینه تلاش‌های بیشتری را نیز می‌توانند داشته باشند.

رضایی تاکیدکرد: :آلودگی هوا در کشور ۸ میلیارد دلار خسارت وارد کرده که این نیز یک معضل برای کشور است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به صنایع دستی استان افزود: هرکس به اندازه خودش می‌تواند اقدامات مهمی در زمینه صنایع‌دستی انجام دهد تا باعث پیشرفت بیشتر این صنایع در استان شود.

رضایی یادآورشد: مبانی اقتصاد سرمایه‌گذاری که دنیا برای ما به وجود آورده همان اقتصاد سرمایه‌گذاری لیبرال و دموکراسی است که باید نابود شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد اسلامی با فقر سازگار نیست، خاطرنشان کرد: باید به سمت اقتصاد اسلامی حرکت کنیم و در این راه هر فرد باید به سهم خود در اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده و در جهت رشد اقتصادی کشور تلاش کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز