بازدید ۱۲۸ گردشگر خارجی از آثار تاریخی شهرستان نهبندان

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۴:۵۸:۳۷
کد خبر: ۴۸۴۸۶۱
بازدید ۱۲۸ گردشگر خارجی از آثار تاریخی شهرستان نهبندان
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان، گفت: در آبان ماه سال جاری، 128 گردشگر خارجی در قالب 18 تور، از آثار و جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین شبانی گفت: این گردشگران توسط شرکت های خدمات مسافرتی گردشگری استان های تهران، البرز، کرمان، اصفهان و خراسان جنوبی، از آثار و جاذبه های طبیعی و تاریخی نهبندان بازدید کردند. 
وی ادامه داد: این تورها به صورت یک تا 6 شبانه روز در منطقه حضور داشته اند و علاوه بر بازدید از کوه های مریخی، آسبادها، موزه مردم شناسی، قلعه نهبندان و باغ های زیتون روستای چاهداشی، مهمترین مقصد آنها بیابان لوت و روستای دهسلم بوده است.
وی اظهار کرد: از مهمترین مزایای ورود گردشگران خارجی و داخلی به این شهرستان فراهم کردن زمینه های توسعه منطقه است که فرصت ها و امکاناتی را به ویژه برای اشتغال و درآمد روستائیان فراهم می سازد و نقش موثری در احیا و نوسازی نواحی روستایی دارد. 
به گفته وی، گردشگری روستایی، موتور محرکه اصلی در زمینه بهبود و رشد اقتصادی روستاها محسوب می شود و با ایجاد فرصتی راهبردی سبب تنوع اقتصاد محلی شده و با ایجاد فرصت های شغلی مولد مبتنی بر قابلیت های موجود در روستا، سبب افزایش سطح رفاه، استاندارد های زندگی، درآمد و امنیت در روستا می شود. 
وی اضافه کرد: یکی از بهترین راه های نجات روستاهای کشور از مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و رسیدن به عدالت اجتماعی و جغرافیایی، توجه هر چه بیشتر مسئولان و مردم به توسعه و گسترش گردشگری روستایی است، زیرا در نهایت به توسعه پایدار روستا می انجامد. 
شبانی عنوان کرد: به همین دلیل مهمترین روستاهایی که تاکنون از مزایای ورود گردشگران برخوردار شدند دهسلم و چاهداشی بوده اند که میزان خرید صنایع دستی این مناطق توسط گردشگران 30 میلیون ریال بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر قصد راه اندازی کارگاه صنایع دستی در هشت غرفه را در روستای چاهداشی و آموزش افراد در رشته های تراش سنگ، پخل بافی، گلیم بافی، پارچه بافی، سیاه چادر بافی، سفالگری، چرم و دباغی سنتی با همکاری دهیاری داریم.
وی اضافه کرد: با توسعه زیرساخت های گردشگری در مسیر چاهداشی- خوسف، می توان کمک موثری به توسعه روستاهای این منطقه (آتشکده – تنها آتشکده در جنوب خراسان، میغان، دهنو، سیدال، برک، هیرد و روستاهای شهرستان خوسف) کرد که علاوه بر جاذبه های تاریخی خوب دارای کارگاه های مهمی در زمینه پارچه بافی و گلیم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز