تحصیل ۱۳۵۰ دانش‌آموز استثنایی در خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۱:۲۸:۰۸
کد خبر: ۴۸۹۹۱۴
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی گفت: تعداد دانش‌آموزانی که در مدارس مستقل مشغول به تحصیل هستند 1350 دانش‌آموز در بیش از ۲۸ مرکز آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید علی اکبر محمدی صبح امروز(15آذرماه) در مراسم گرامیداشت هفته جهانی معلولان اظهار کرد: روز جهانی معلولان فرصت مناسبی برای اذهان عمومی جامعه است که با مسائل مربوط به نارسایی‌ها و معلولیت‌های مختلف آشنا شوند.

وی با بیان اینکه معلولان باید برای به دست آوردن یک زندگی مطلوب در جامعه تلاش کنند، ادامه داد: نارسایی یک نیاز ویژه و یک چالش جهانی بوده و معلولان باید برای رسیدن به یک زندگی خوب در جامعه تلاش کنند تا بتوانند از خدمات رفاهی جامعه بهره‌مند شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: باید زمینه‌های آموزشی برای معلولان فراهم کنیم که همه بتوانند از امکانات آموزشی رایگان بهره‌مند شوند.

محمدی با بیان اینکه در جامعه همه نسبت به یکدیگر مسئول هستند و هیچکس نسبت به دیگری برتری ندارد، عنوان کرد: معلولان افرادی با نیازهای ویژه هستند که آن‌ها را باید نسبت به حقوق‌هایی که دارند آشنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دانش‌آموزانی که در مدارس مستقل مشغول به تحصیل هستند 1350 دانش آموز در بیش از ۲۸ مرکز آموزشی و ۷مرکز مشکلات آموزشی، توانبخشی و مشکلات ویژه یادگیری و بیش از ۳۵ کلاس خاص در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: یکی از اقدامات آموزش و پرورش کشور بحث حفظ کرامت دانش‌آموزان و هدایت آنان در جریان آموزشی است، همچنین به دانش‌آموزان این فرصت باید داده شود تا در مقاطع بالاتر در کنار هم‌نوعان خود به فراگیری آموزش بپردازند.

محمدی یادآور شد: برای گروه‌های آسیب دیده معلولان بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی و دیرآموزان برنامه هایی را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم خدمات حمایتی ویژه‌ای را به آنان بدهیم تا در ینده نزدیک بچه‌های معلول در مدارس عادی ثبت نام شوند. 

وی خاطرنشان کرد: سعی خواهد شد بحث ارائه "طرح خدمات حمایتی معلولان" و برنامه‌هایی برای زیرساخت‌های آموزشی هرچه بهتر برای معلولان انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز