امام جمعه بیرجند:

بصیرت، ایمان و اتحاد شاخصه حماسه ۹ دی

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۸:۳۶:۰۴
کد خبر: ۴۹۷۳۰۳
بصیرت، ایمان و اتحاد شاخصه حماسه ۹ دی
امام جمعه بیرجند، بصیرت، ایمان و اتحاد را شاخصه حرکت و حماسه 9 دی دانست و گفت: وجدان بیدار ملت ایران وقتی با همبستگی و وحدت حماسه بزرگ 9 دی را آفریدند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام علی رضایی امروز ( 3 دی) در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه تقوا امری است درونی که انسان را در مسیر صراط مستقیم قرار می‌دهد، گفت: تقوا با اعمال ظاهری نیست جان و روح و عزم و اراده می خواهد  و این مخصوص مردان خدا است.

وی افزود: اگر می خواهیم ایثارگر باشیم باید عاشق شویم آن عشقی که انبیاء الهی به دنبا آن رفتند و عاشق واقعی سخاوت، شجاعت وتواضع دارد. 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز دنیا را نظام لیبرال دموکراسی که بر پایه استیصال مبتنی است نابود می‌کند، اظهارکرد: اگر پاسدار خون شهدا و نظام اسلامی هستیم باید مردم و همه مسئولان تلاش کنند تا منطق ایثار در جامعه گسترش یابد.

حجت الاسلام رضایی خشونت را زایده استیصال دانست و گفت: وقتی عالمان با تقوا کنار گذاشته می شوند جامعه سقوط می کند، بنابراین باید جامعه در دست عالمان بصیر و باتقوا و متدین باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها نماز جمعه به به سال جدید میلادی و ولادت پیامبر بزرگ الهی حضرت عیسی (ع) اشاره کرد و افزود: واقعیت مستکبران هیچ گاه با فرهنگ حضرت عیسی (ع) سازگار نیست.

امام جمعه بیرجند با اشاره به روز نهم دی (روز بصیرت و میثاق با ولایت) و حرکت حماسی مردم ایران در مبارزه با استکبار، تاکید کرد: استکبار با نقشه های دقیق در سال ۸۸ تلاش کرد کودتای مخملی ایجادکند، چرا که خیال کردند حکومت ایران ظاهری است.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی متکی به اراده خدا است، گفت: خون شهدا و روح بلند امام و اخلاص مقام ولایت کار خود را می‌کند و کسی نمی‌تواند به این انقلاب آسیب برساند. 

وی بصیرت، ایمان و اتحاد را شاخصه حرکت و حماسه 9 دی دانست و خاطرنشان کرد: وجدان بیدار ملت ایران وقتی احساس کردن  استکبار اصل ولایت فقیه و نظام اسلامی را هدف قرار داده با همبستگی و وحدت حماسه بزرگ 9 دی را آفریدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز