۶۳۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب روستاهای فردوس، بشرویه و سرایان در خراسان جنوبی

۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۰۸:۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۰۵۵۳۶
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فردوس گفت: در یک ماه گذشته 630 مورد نمونه‌برداری میکروبیاز منابع، مخازن و شبکه‌های توزیع روستاهای، شهرستان های فردوس، بشرویه و سرایان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،نوید عبداللهی اظهار داشت: نظارت برکیفیت آب شرب روستایی از طریق آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برکنترل کیفی آزمایشگاه آب روستایی این شهرستان گفت: در یک ماه گذشته 630 مورد نمونه‌برداری میکروبی  از منابع مخازن و شبکه‌های توزیع روستاهای فردوس، بشرویه و سرایان انجام شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فردوس ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد 630 مورد آزمایش تخمیر چند لوله‌ای کدورت‌سنجی از روستاهای سطح این شهرستان صورت گرفته است.

عبداللهی افزود: در طی یک ماه گذشته تعداد 546 مورد آزمون HPC در آزمایشگاه کنترل کیفی آب روستایی فردوس انجام شده است.

وی از انجام تعداد 40 مورد شستشوی مخازن در این شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل نبود اعتبارات برای شستشوی مخازن در سه ماهه آخر این روند متوقف شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فردوس با اشاره به انجام 9 هزار و 540 مورد کلرسنجی روستاهای این شهرستان اضافه کرد: تعمیر و نگهداری دستگاه‌های کلرزنی از جمله گازی و محلولی و اقدام برای تعمیر کیت کلرزن گازی مجتمع برون با هزینه‌ای بالغ‌بر 4 میلیون و 100 هزار ریال و نصب زنجیر مهار از دیگر اقدامات بوده است.

عبداللهی ادامه داد: انتقال هیپو کلریت و کپسول گاز کلر از مرکز استان به فردوس با هزینه‌ای بالغ‌بر 10 میلیون و 400 هزار ریال صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با هزینه یک‌میلیون و 500 هزار ریال نصب زنجیر مهار در اتاقک‌های کلرزن دشت سرابی و مهوید در این شهرستان انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز