شناسایی۱۹۶۰ بی‌سواد در روستاهای خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۰۸:۳۳:۵۴
کد خبر: ۵۰۷۵۴۰
شناسایی۱۹۶۰ بی‌سواد در روستاهای خراسان‌جنوبی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه 1960 بی‌سواد در روستاهای استان شناسایی شده‌اند،گفت: خراسان‌جنوبی جزء استان‌های پایه برای اجرای طرح تشویقی سواد آموزی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا، عباس لامعی شب گذشته (28 دی) در جلسه شورای آموزش وپرورش خراسان‌جنوبی گفت: شوراها بازوی توانمندی‌ برای حل مشکلاتی است که آموزش و پرورش دارد.

وی با اشاره به مصوبات پنجمین شورای آموزش و پرورش استان، افزود: تقویت فعالیت‌های سوادآموزی از مصوبات شورای قبلی بوده که اقدامات خوبی در این زمینه در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر کمک‌های اولیا در مدارس نباشد بسیاری از مشکلات روی زمین می‌ماند، گفت: همچنین میزبانی مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای در حال پی گیری و انجام است.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه ملی ولایت از مصوبات سومین سفر هیئت دولت قبلی بوده است، بیان کرد: تا کنون ۹۰ میلیون تومان اعتبار برای نمازخانه این اردوگاه هزینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اردوگاه ولایت ۴۰ میلیون تومان اعتبار دولتی داشته است، تصریح کرد: همچنین مبلغ ۴۷ میلیون تومان از محل کمک‌های خیرین برای این اردوگاه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۹ اردوگاه منطقه‌ای و یک اردوگاه استانی در خراسان‌جنوبی وجود دارد، گفت: اردوگاه ولایت سورگ پنجمین اردوگاه ملی در کشور است.

لامعی با اشاره به اینکه مشکل عمده اردوگاه ملی بی آبی و کم آبی است، اظهارکرد: برای تکمیل و استفاده از این ظرفیت باید اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۹۶۰ بی‌سواد در روستاهای استان وجود دارد، افزود: طی چندسال اخیر سه هزار اولیای دانش‌آموز بی‌سواد در استان وجود داشت که با تلاش و اقدامات مؤثر به ۶۰۰ نفر رسیده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: مبلغ یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان بن پاداش برای بی‌سوادان اختصاص یافته است.

فرشید جعفری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: مراکز یادگیری محلی تجربه‌ای جهانی دارد.

وی با بیان اینکه بی‌سوادان و کم‌سوادان باید به باوری برسند که متوجه توانمندی‌های خود شوند، افزود: تقویت خودباوری در جامعه بی سواد بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد.

جعفری همچنین خواستار صدور تشویق نامه‌ای از سوی استاندار برای نهادها و اداراتی شد که در حوزه سواد آموزی شاخص هستند و تصریح کرد: امیدواریم به جایی برسیم که هیچ بی سوادی در استان وجود نداشته باشد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز