وزیر بهداشت:

اقلام دارویی خارجی، دارای مشابه ایرانی تحت پوشش بیمه‌ها نیستند

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۰۸:۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۳۱۰۵۸
اقلام دارویی خارجی، دارای مشابه ایرانی تحت پوشش بیمه‌ها نیستند
وزیر بهداشت و درمان گفت: بیمه‌ها تمامی داروهای بیماران سرطانی را پوشش داده در صورت وجود مشابه ایرانی از تولیدات داخلی، از تولیدات داخلی حمایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی  در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی اظهارکرد: مرکز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی بیرجند بسیار مجهز و زیبایی بوده که با لطف خداوند و کمک خیرین راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در رأس خیرین جانباز عزیز دکتر تورانی کمک زیادی به این مرکز کرده است، افزود: امیدواریم حضور این‌چنین افرادی در امر خیرین در کشور زیاد شود.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه کشور با وجود این‌چنین انسان‌هایی زنده است، تصریح کرد: این مرکز با کمک خیرین و وزارت بهداشت تکمیل و دانشگاه علوم پزشکی کادر درمانی آن را مستقر کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اجرایی شدن این پروژه طی دو سال، بیان کرد: مرکز رادیوتراپی و شیمی‌درمانی در جنوب استان و شرق کشور بسیار فرصت مناسبی است.

وی تاکیدکرد: امیدواریم در همه استان‌ها شاهد پیشگام بودن خیرین باشیم و کمک کنیم تا مراکز خدمات سرطان در تمامی استان‌ها ایجاد شود.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص پوشش بیمه در بحث داروهای بیماران سرطانی و مغز و اعصاب افزود: بیمه‌ها تمامی داروهای این بیماران را پوشش داده در صورت وجود مشابه ایرانی از تولیدات داخلی حمایت کرده و برای تهیه نوع خارجی باید هزینه بیشتر پرداخت شود.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: همکاران ما در فوق تخصص خون و سرطان و رادیوتراپی در زمان تجویز دارو ترجیحا از محصولات ایرانی را تجویز کرده تا بیماران به زحمت نیافتند.

وی یادآور شد: بیمه‌ها در صورت نبود نمونه ایرانی اقلام دارویی بیماران صعب العلاج  و بیماران خاص، از اقلام خارجی حمایت می‌کنند.

وزیر بهداشت یادآور شد: اولین سوال از داروخانه بیمارستان رازی وجود داروی بیماران صعب العلاج بود که خوشبختانه این داروها در این داروخانه موجود است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز