بازدید بیش از ۲۵۰ هزار گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی و بقاع متبرکه قائن

۱۳۹۶/۰۱/۱۴ - ۱۰:۰۲:۲۹
کد خبر: ۵۳۹۱۴۰
بازدید بیش از ۲۵۰ هزار گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی و بقاع متبرکه قائن
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قائن گفت: در ایام نوروز 96 بیش از 250 هزار زائر و گردشگر از اماکن گردشگری و بقاع متبرکه قائن بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا،شاهرخ عباسی اظهار کرد: بیشترین بازدید از منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قائنی با بیش از 150 هزار نفر بازدید بوده است.

وی ادامه داد: همچنین بازدید از بقاع متبرکه شهرستان قائن با نزدیک به 100 هزار نفر بازدید، در رتبه دوم تعداد بازدید قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان قائن ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری قابل توجهی دارد، افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی شهرستان قائن در راستای جذب بیشتر گردشگر، در سال گذشته به ترمیم، مرمت و سامان‌دهی اماکن تاریخی و گردشگری مانند مساجد و موزه‌ها پرداخته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قائن تصریح کرد: در ایام نوروز برای ماندگاری بیشتر گردشگران در شهرستان قائن، برای اسکان مسافران،از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و همچنین از چادرهای موقت در پارک‌ها و مجتمع‌های امام رضا(ع) و چادرهای هلال‌احمر استفاده کرده‌ایم.

عباسی با بیان اینکه اداره‌ میراث فرهنگی شهرستان قائن در جذب گردشگر و ماندگاری گردشگران در این شهرستان نقش ارزنده‌‌ای را ایفا کرده است، افزود: در اماکنی که بیشتر مورد بازدید گردشگران است از آلاچیق‌ها و سکوهای نشیمن استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در ایام نوروز پنج بازارچه در نقاط مختلف شهرستان قائن با فعالیت حدود 30 غرفه به ارائه محصولات متنوع صنایع‌دستی و سوغات پرداختند که این بازارچه‌ها در ایام نوروز بیش از 500 میلیون ریال فروش داشته است.

وی اظهار کرد: سعی کردیم در بازارچه‌های صنایع‌دستی از محصولات وارداتی استفاده نکنیم و بیشتر از محصولات صنعتگران قائن بهره ببریم. این بازارچه‌ها بیش از 500 میلیون ریال فروش داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قائن با بیان اینکه در نوروز 96 همه ارگان‌ها فعالیت و همکاری خوبی داشتند، افزود: ارگان‌های مختلف از جمله اداره میراث فرهنگی، شهرداری، هلال‌احمر، آموزش‌و‌پرورش و سایر ادارات همکاری خوبی در زمینه جذب گردشگر داشتند.

عباسی یادآور شد: در شهرستان قائن، نسبت به سال گذشته در بحث گردشگر جهش خوبی داشته‌ایم و این مدیون تلاش و همکاری بی‌وقفه تمامی ارگان‌ها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز