گزارش برنا از نشست مدیریت بحران در روستای سیل زده شیرگ:

تخلیه ۶۰ درصد از منازل روستای شیرگ / توزیع اقلام غذایی اولیه با دفترچه بین آسیب دیدگان

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۱۸:۰۶:۳۶
کد خبر: ۸۴۹۷۹۶
تخلیه ۶۰ درصد از منازل روستای شیرگ /  توزیع اقلام غذایی اولیه با دفترچه بین آسیب دیدگان
شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و سایر اعضا، در محل مدرسه روستای سیل زده شیرگ شهرستان سربیشه تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، در این نشست با توجه به آبگرفتگی بیش از 60درصد منازل روستایشیرگ،مقرر شد منازل دچار آبگرفتگی تا آخر وقت امروز تخلیه شوند.
تهیه فهرست واحدهای مسکونی که مشکل ایمنی دارند و پاکسازی معابر اصلی روستای شیرگ از گل و لای تا صبح فردا  و تمامی معابر تا 3 روز آینده، به عهده بنیاد مسکن و بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی استان که در اثر سیل مسدود شده اند به عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای گذاشته شد.

 

تامین زیرساخت های اولیه

مسئولان شرکتهای آب، برق، گاز و ارتباطات نیز موظف شدند تا اواخر امروز نیاز مردم روستای شیرگ در حوزه های خود را تأمین کنند و جهاد کشاورزی نیز باید تا سه روز آینده نسبت به بازگشایی و احیای قنات روستای شیرگ اقدام کند.

 

احداث سازه های آبخیزداری جلوگیری از تخریب روستا / تخریب 10 واحد مسکونی

مسئولان منابع طبیعی و آب منطقه ای نیز موظف شدند سازه های آبخیزداری در حوزه بالادست روستای شیرگ احداث کنند تا سیلابهای احتمالی دیگر سبب تخریب روستا نشود. 
آسمانی مقدم مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این نشست گفت: 10واحد مسکونی در روستای شیرگ کامل تخریب شده است و 38واحد دیگر نیز در این روستا در آستانه تخریب است که مقرر شد برای بازسازی آنها و همچنین جابجایی منازلی که در معرض سیلاب است جلسات کارشناسی برگزار شود.

 

تامین 5قلم از اقلام ضروری زندگی برای 26خانواده مددجو و 15خانواده نیازمند

 

مدیران کمیته امداد نیز از تامین 5قلم از اقلام ضروری زندگی برای 26خانواده مددجو و 15خانواده نیازمند این روستا که بر اثر سیل لوازم خانگی خود را از دست داده اند خبر دادند. 

نجات 11نفر از مرگ حتمی در سیلاب های اخیر در استان

 

شهریاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به نجات 11نفر از مرگ حتمی در سیلاب های اخیر در استان گفت: 11مورد خودروی سواری گرفتار در سیل نیز توسط پرسنل هلال احمر رهاسازی و در روستای شیرگ سربیشه نیز 70تخته چادر و  450عدد پتو و اقلام غذایی توزیع شدو توزیع اقلام با دفترچه بین آسیب دیدگان از دیگر مصوبات این نشست بود. 
همچنین اعضای مدیریت بحران قبل از برگزاری این نشست از نقاط آسیب دیده روستا به صورت میدانی بازدید کردند.

 

نظر شما