در جلسه جمع بندی بازدید ۳ ساعته استاندار از صنایع غذایی شهرک صنعتی بیرجند:

عدم بررسی مصوبات پیگیری حقوقی برای مدیران / پیگیری حقوق معوق کارگران در شورای تامین استان

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۲:۲۰:۵۰
کد خبر: ۸۶۲۴۹۷
عدم بررسی مصوبات پیگیری حقوقی برای مدیران / پیگیری حقوق معوق کارگران در شورای تامین استان
استاندارخراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی که مصوبات را نادیده بگیرند هزینه آن را باید پرداخت کنند و برایشان بار حقوقی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، صبح امروز دومین بازدید محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی از شهرک صنعتی بیرجند با محوریت بررسی مشکلات صنایع غذایی با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی در سالن جلسات ساختمان کسب و کار برگزار شد.

تذکر استاندار به مدیران برنامه ریز ستادی استانداری

استاندار در ابتدای ورود به مدیران برنامه ریز این جلسه تذکر داد و بیان کرد: عدم حضور برخی از متولیان امر صنعت و عدم هماهنگی با مدیران کارخانجات به هیچ وجه قابل قبول نیست و این نشان از ضعف مدیران برنامه ریزاست. محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی نیز با تاکید براینکه همه وقت ما در تبعین و بیان مشکلات صرف می شود گفت: باید یک درصد از وقتمان را برای بیان مشکلات و 99درصد دیگر را برای رفع آن بگذاریم. وی با اشاره به اینکه ما نیامدیم کار تبلیغاتی کنیم خاطرنشان کرد: ما مصوباتی را تصوب می کنیم و مدیران دستگاه های اجرایی موظف اند تا مشکلات خودشان را با دستگاه مرکزی تهران حل کنند. معتمدیان نیز بیان کرد: دغدغه دولت و مقام معظم رهبری در حوزه تولید و صنعت است. وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسال کشور اشتغال و تثبیت ان است افزود: سرمایه گذاری های کلانی در سطح استان انجام می شود که متاسفانه پایین تر از ظرفیت تولید فعال هستند. معتمدیان به افزایش صادرات اشاره و تاکید کرد: شعار سال بسیار کارشناسی شده انتخاب شده است. استاندار با بیان اینکه ستاد تدابیرویژه اقتصادی کشور که بین سران قوا تشکیل شده است را به استانداران داده شده است ادامه داد: چرخه دنده های اجرایی استان زنگ زده است و باید روان شود. 

استاندارخراسان جنوبی خطاب به مدیران تاکید کرد:مدیران با سیاست های استان هماهنگ باشید چرا که خراسان جنوبی با موقعیت راهبردی که دارد ویژه است. وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی که مصوبات را نادیده بگیرند بارحقوقی و هزینه آن را باید پرداخت کنند. معتمدیان گفت: مرکزی برای پیگیری مصوبات توسعه استان راه اندازی می شود و فقط وظیفه پیگیری و به نتیجه رساندن آن را دارد. استاندارخراسان جنوبی از عدم اجرایی شدن مصوبات در دستگاه های اجرایی دانست و عنوان کرد: جزیره ای نگاه و عمل کردن برخی از مدیران موجب عملیاتی نشدن مصوبات همین مشکلات را ایجاد کرده است. وی به معاون اقتصادی دستور داد تا بازرسی استانداری طی 48 ساعت آینده پیگیر نرخ سبوس از سوی سازمان غله و جهادکشاورزی باشد.

وی با بیان اینکه مسائل بانکی، مالیات، تامین اجتماعی، سوء مدیریت بخش خصوصی، بازاریابی و ایجاد بازارهای جدید صادراتی، بیشترین مسائل صنعت استان است گفت: بازار کشور افغانستان، سوریه، پاکستان و عراق برای محصولات خراسان جنوبی بکر است و وظیفه حاکمیتی فقط ایجاد ارتباطات و پیگیری از سوی بخش خصوصی دارد.

وی نگاه ویژه به نیروی انسانی را یکی از مهمترین مسائل صنعت استان دانست و تاکید کرد: برخی از واحد های طرح های توسعه آرمان گرایانه دارند اما همان کارخانه 9 ماهه شده حقوق نگرفته است که در همین راستا  در شورای تامین، به کمیته ای ماموریت دادیم که این گونه مسائل را پیگیری کند و روزانه گزارش دهد تا تکلیف کارگران هرچه سریعتر مشخص شود.  

مصوبات: چهارمصوبه نتیجه بازدید 3 ساعته استاندار 

اولین مصوبه انعقاد تفاهم نامه سه جانبه برای رفع مشکل آزمایشات صنایع غذایی، تعیین قیمت و خرید سبوس از کارخانجات بومی استان به میزان ارد تولیدی سبوس هم تا تاریخ 25 هر ماه اعلام نرخ و به فروش برسد. سومین مصوبه تجهیز و توسعه زیرساخت های برق مرغداری فروزانفر بود . مقررشد کارخانه قهرمانی برای شربت عناب پروانه بهره بردای بگیرید و به صورت ویژه در استان فعالیت کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز