۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز قنوات استان را تامین نمی کند

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۹:۲۳:۰۹
کد خبر: ۸۶۷۶۱۰
۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز قنوات استان را تامین نمی کند
در شانزدهمین نشست این کمیته در بیرجند با بیان اینکه 144 میلیارد تومان اعتبار برای قنوات مصوب شده است، گفت: افزایش اعتبارت نشان می دهد مسئولان به اهمیت قنوات واقفند اما حدود 41 هزار رشته قنات فعال در کشور داریم که اعتبار پیش بینی شده، کفاف نیازهای واقعی این قنوات را نمی کند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، رئیس کمیته فنی قنوات کشور امروز در شانزدهمین نشست این کمیته در بیرجند با بیان اینکه 144 میلیارد تومان اعتبار برای قنوات مصوب شده است، گفت: افزایش اعتبارت نشان می دهد مسئولان به اهمیت قنوات واقفند اما حدود 41 هزار رشته قنات فعال در کشور داریم که اعتبار پیش بینی شده، کفاف نیازهای واقعی این قنوات را نمی کند.
نظرپور افزود: قنوات به جز مزایایی از جمله حفظ و تعادل آب های زیرزمینی و سازگاری این سازه ها با طبیعت، جزء میراث فرهنگی ما هستند و باید برای حفظشان نهایت تلاش را انجام دهیم.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: در نشست دو روزه کمیته فنی قنوات کشور، دستورکارها، دستورالعملها، معیارها و ضوابط مربوط به قنوات و مشکلات پیمانکاران قنوات بررسی می شود.
تصمیم گیری  در مورد حریم قانونی قنوات، امکان استفاده از زکات در احیای قنوات و تشکیل مجمع خیرین حافظ آب  از دیگر موارد مورد بحث در این برنامه ی دو روزه  است.
غلامی با بیان اینکه خراسان جنوبی با 6252 رشته قنات در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده است افزود: تعداد زیاد قنوات و اعتبارات نسبتا کم است که این موضوع مانع انجام فعالیت های اساسی مرتبط با قنوات  در خراسان جنوبی می شود. 
در این نشست دو روزه مسئولان جهاد کشاورزی استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، یزد، مرکزی، همدان و سمنان به عنوان استان های قنات خیز کشور شرکت دارند.
اعضای کمیته فنی قنوات کشور امروز از قنات بلده فردوس بازدید  خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز