نشست خبری رئیس سازمان خراسان جنوبی به بهانه روز ملی صنعت، معدن:

۸۵ هزار بازرسی منجر به کشف ۳۰۳ میلیون تومان شد / سفر مقام عالی وزارت صمت به خراسان جنوبی / عدم درج قیمت رکورد دار تخلفات در استان

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۲:۲۴:۰۴
کد خبر: ۸۷۰۶۶۷
داودشهرکی خبرداد: از سفر مقام عالی وزارت صمت و معاونین تخصصی به استان خبرداد و بیان کرد: به زودی وزیر صمت برای افتتاح، کلنگزنی و شروع واحد های صنعتی، معدنی و تجارت به خراسان جنوبی سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با حضور معاونین تخصصی وی در سالن جلسات سازمان صمت برگزار شد.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات را نباید آن قدر بزرگ نمایی کنیم که برای مردم مشکل ایجاد شود عنوان کرد: بزرگ نمایی مشکلات مانع جذب سرمایه گذار و مانع امید به زندگی و ماندگاری می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سخت ترین سال اقتصاد بوده است افزود: بهترین کسانی که توانستند به اقتصاد ایران کمک کنند خبرنگاران و رسانه ها بودند.

داودشهرکی با بیان اینکه سال گذشته 70 هزار بازدید میدانی از سطح بازار داشتیم ادامه داد: برای تامین اقلام اساسی در سال گذشته پیگیری های جدی از سوی سازمان صمت و شخص استاندار انجام شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته 17 هزار حلقه لاستیک توزیع شد که از ابتدای سالجاری 16 هزار حلقه لاستیک جذب سهمیه و به اداره کل حمل و نقل جاده ای تحویل شده است.

 

رشد برابری مصرف شکر در اوج 

 

رئیس سازمان صمت با بیان اینکه تامین شکر از اسفندماه دچار مشکل شده ایم عنوان کرد: در سال گذشته 670 تن شکر در استان مصرف شده که در دو ماه پایانی سال گذشته 3 هزار و 500 تن شکر فقط در استان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 2 هزار و 800 تن شکر با قیمت 3 هزار و 400 تومان توزیع شد.

شهرکی با تاکید براینکه یکی از چالش ها ما در استان نوع توزیع گوشت در استان بوده است بیان کرد: در سال گذشته سامانه ای تعریف کردیم تا مراکز فروش سهیمه و توزیع خود را نسبت به هر شخص ثبت می شود.

وی با بیان اینکه در توزیع مصرف گوشت مرغ و دام محدویتی نداریم تاکید کرد: بنا به سهیمه بندی نداریم و کمبود کالا اساسی نداریم.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با اشاره به حوزه صنعت گفت: بالغ بر 130 میلیارد تومان رونق تولید پرداخت و از محل توسعه روستایی و عشایری 36 میلیارد تومان جذب شد.

 داودشهرکی بیان کرد: سال گذشته 29پروانه صنعتی با اشتغال 680 نفر صادر شده است که در  سال گذشته 230 جواز صنعتی صادر و 51 پروانه معدنی و 3 هزار و 200 پروانه صنعتی در استان صادر شد.

وی به حوزه بازرسی اشاره کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان ارزش پرونده های بازرسی است که از این مبلغ 1 میلیارد تومان برگشت شد.

وی به حوزه قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و ادامه داد: در 85 هزار بازرسی که منجر به تشکیل  100 پرونده قاچاق با مبلغ 303 میلیون تومان کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید پروانه های مالیاتی به مدت 60 ماه تقسیط می شوند خاطرنشان کرد: هر گونه اضهارنامه یا مصادره ملک باید مجوز کارگروه ستاد تسهیل را داشته باشند.

 

سرمایه گذاری میلیاردی ایمیدرو و سازمان زمین شناسی

 

رئیس سازمان صمت به حوزه معادن اشاره کرد: سازمان زمین شناسی ایران مبلغ 10 میلیارد تومان برای تکمیل حوزه اکتشاف سرمایه گذاری کند و 30 میلیارد تومان ایمیدور صرف فعالیت های معدنی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیت معدنی بلوکه شده نداریم و تا پایان سال 2 مرحله مزایده در همین راستا برگزار خواهد شد.

داودشهرکی بیان کرد: طرح های همچون کک طبس، کنسانتره آهن، چدن، فرآوری منیزیت و سیلیس، مقدمات فرآوری طلا در سال جاری و سال آینده آغاز خواهد شد که بالغ بر هزار میلیارد تومان ارزش طرح ها است.

وی از واگذاری فولاد قاین به ایمیدور خبر داد و بیان کرد: آب مورد نیاز فاز احیا فولاد قاین تامین شده است و برای آن تامین دایم آب از 3 روش خواهد بود.

شهرکی با اشاره به اینکه صنایع فولادی در راستای کارخانه فولاد قاین احداث می شود گفت: تولید سالانه یک میلیون تن در سال می تواند حمل و نقل، صنایع وابسته و شغل های جدید را در استان ایجاد کند. رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی تاکید کرد: سهم مصرف آب صنعتی کمتر از یک درصد است.

 

 

شهرکی گفت: بدهی های صنعتگران دستگاه های خدمات رسان همچون آب ، برق و گاز در کارگروه ستادتسهیل و رفع موانع تولید تقسط می شود. وی بیان کرد: حفظ شغل هدف اصلی و هدف بلند مدت ایجاد شغل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: 20 واحد تولیدی در شرف تعطیلی بودند که با تسهیلات رونق تولید مجدد احیا شدند.

 

برای تامین سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی محدودیتی نداریم

وی سازمان گردشگری را متولی ترویج و ایجاد صنایع تبدلی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دانست و ادامه داد: خراسان جنوبی هیچ محدودتی برای تامین سنگ های تزئینی، قیمتی و نیمه قیمتی ندارد و هیچ محدودتی برای فعالان این حوزه قائل نشدیم که در همین راستا برای برند سازی مواد معدنی در حوزه ملی برنامه های داریم.

 

عدم درج قیمت، فاکتور خرید بیشترین تخلفات استان

 

علی تهوری معاون بازرسی سازمان صمت خراسان جنوبی بیان کرد: در سه ماه ابتدای سال بیشترین سطح تخلف را در مواد غذایی، میوه و تره بار، کالای قاچاق، نانوایی ها، پوشاک بوده است.

وی ادامه داد: عدم درج قیمت، فاکتور خرید بیشترین تخلفات است. وی گفت: ارز تامین گوشت از دولتی به نیمایی تبدیل صف های گوشت کم و جمع شد و نسبت به شرایط عرضه و تقاضا تامین می شود. تهوری گفت: قیمت مرغ 12 هزار و 300 تومان ثابت است و هیچ مشکلی برای تامین نداریم.

 

 

IMG_20190714_105805IMG_20190714_102727

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز