رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

تولید نیازمند نیروی متخصص و آموزش دیده است / مهارت نقش پررنگی در رونق تولید دارد

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۱:۴۲:۴۸
کد خبر: ۸۷۴۳۵۴
تولید نیازمند نیروی متخصص و آموزش دیده است / مهارت نقش پررنگی در رونق تولید دارد
شهرکی تصریح کرد: در مراحل و صنایع کوچک‌تر که خود افراد عامل تولید هستند نیز مهارت نقش پررنگی پیدا می‌کند و این مهارت‌ها و آموزش‌ها کمک شایسته‌ای به اشتغال و ورود به بازار کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، داوود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز ‌در حاشیه بازدید از نمایشگاه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ‌عنوان کرد: یکی از ضعف‌های ما در بحث تولید همواره آموزش نیروی کار به ویژه توانمندسازی نیروهای جوان و تحصیل کرده است. وی گفت: نیروهای جوان و تحصیل‌کرده در عین تخصص و تجربه علمی که فرا می‌گیرند نیاز دارند مهارت و کار اجرایی و عملیاتی را آموزش ببینند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: این موضوع تنها مربوط به حوزه صنعت نیست بلکه در صنایع بزرگ و بسیاری از کارخانجات نیاز است نیروهای کار آموزش‌های مهارتی لازم، آشنایی با سیستم کار و فرآیندهای تولید را فرا بگیرند و با آشنایی وارد عرصه تولید شوند. شهرکی تصریح کرد: در مراحل و صنایع کوچک‌تر که خود افراد عامل تولید هستند نیز مهارت نقش پررنگی پیدا می‌کند و این مهارت‌ها و آموزش‌ها کمک شایسته‌ای به اشتغال و ورود به بازار کار می‌کند.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها تنها مهارت آموزش یک کار نیست بلکه باید مهارت بازاریابی فروش را به افراد بدهیم که بسیاری از افراد آموزش می‌بینند و تولید خوبی دارند اما در در بازار کار می‌مانند چرا که این آموزش‌ها را فرانگرفته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: لازم است آموزش‌ها را هدفمند و از مرحله صفر آغاز کنیم و آموزش‌های تئوری، فن‌ و حرفه و فروش را در دستور کار قرار دهیم؛ هر جا تک بُعدی رفتیم دچار آسیب شدیم.

شهرکی اظهار داشت: آموزش‌های تولید داریم اما هنوز نتوانستم این تولیدات را به خوبی عرضه کنیم پس باید از بازارهای هدف شناخت داشته باشیم و مهارت براساس نیاز بازار کار تعریف کنیم.

وی افزود: برخی از مهارت‌ها در جامعه صورت می‌‌گیرد اما بازاری برای فروش وجود ندارد بنابراین باید در سازمان فنی و حرفه‌ای به این مهم توجه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز