توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به منظور تولید ۵۰ درصد محصول سالم / ۱۹ پروژه‌ اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۱:۲۷:۳۳
کد خبر: ۹۰۱۷۷۶
توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به منظور تولید ۵۰ درصد محصول سالم / ۱۹ پروژه‌ اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ، از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به منظور تولید 50 درصد محصول سالم خبر داد و گفت: نهضت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان شکل گرفته که تا امروز برای 27 هکتار متقاضی در این زمینه داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ، از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به منظور تولید 50 درصد محصول سالم خبر داد و گفت: نهضت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان شکل گرفته که تا امروز برای 27 هکتار متقاضی در این زمینه داریم.  

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش کشاورزی در استان ظرفیت بسیار بالایی دارد اظهار داشت: رتبه نخست در تولید عناب و زرشک و رتبه دوم در تولید زعفران در کشور از آن خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی 19 پروژه به وزارت جهاد ابلاغ شده افزود: سهم خراسان جنوبی از این میزان  بالغ بر 13 پروژه است که یکی از مهمترین این پروژه‌ها اجرای سیستم های نوین آبیاری است.

وی از اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری در بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع استان خبر داد و ادامه داد: ۳۸ درصد تعهد در این زمینه اجرایی شده است.

غلامرضا قوسی از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در 2 هزار و 48 هکتار از مزارع استان خبر داد و گفت: 38 درصد تعهد در این زمینه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در مرمت و بازسازی قنوات 25 درصد تعهد ما تاکنون اجرا شده است بیان کرد: بازسازی قنوات سبب افزایش 30 درصدی آبدهی می‌شود و خراسان جنوبی دومین استان کشور از لحاظ بیشترین تعداد قنات است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش پرورش شتر در استان در جهت تولید شیر و گوشت بیشتر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 5 هزار هکتار از پروژه‌های آبخیزداری نیز در استان انجام شده که تعهد استان در این زمینه 50 هزار هکتار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز