علت عدم کوچ صنوف آلاینده مرکز استان و تاثیرگزاری تعطیلی مرز بر صادرات مشخص شد:

اخذ پروانه کسب و ارزش افزوده صنوف آلاینده ۲۰ میلیون تومان آب می خورد / کاهش ۵۰ درصدی صادرات / افزایش واردات به نفع سرمایه گذاری خارجی شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۲:۰۹:۰۸
کد خبر: ۹۳۴۱۰۰
اخذ پروانه کسب و ارزش افزوده صنوف آلاینده ۲۰ میلیون تومان آب می خورد / کاهش ۵۰ درصدی صادرات / افزایش واردات به نفع سرمایه گذاری خارجی شد
بهشتی به حوزه واردات اشاره کرد و گفت: 28 میلیون دلار به وزن 2 هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته 720 درصد رشد را نشان می دهد که بیشترین محموله پنل ههای خورشیدی، تخم ریحان، دام بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست تخصصی الیاس جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی با حضور روسای ادارات این معاونت برگزار شد.

آرین فر رئیس اداره اصناف در سازمان صمت نیز در این نشست بیان کرد: 31 هزار واحد صنفی در استان فعالیت می کنند که براساس استناد واحد عالی صنفی به ازای هر واحد صنفی  2.5 نفر مشغول به کار هستند که در مجموع 75 هزار نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه اصناف در چهار حوزه توزیع، خدماتی، خدمات فنی و تولیدی هستند گفت: اصناف توزیعی بیشترین اصناف در سطح استان هستند. آرین فر با بیان اینکه انتقال صنوف آلاینده بیش از 15 سال شده در حال پیگیری است ادامه داد: انتقال صنوف آلاینده وظیفه شهرداری و اداره راه و شهرسازی است که در استان هزار و 800 واحد صنفی داریم که بیشترین مشکلاتشان پرداخت ارزش افزوده و پروانه صنفی به مبلغ 20 میلیون تومان هزینه دارد. وی یادآورشد: درصورت همکاری دستگاه های اجرایی اولین انتقال برخی از اتحادیه های صنفی در 6 ماه سال 99 انجام می شود.

افزایش واردات به نفع سرمایه گذاری خارجی شد

بهشتی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گفت:331 کیلومتر مرز مشترک ایران و افغانستان داریم که در 8 ماه نخست سال جاری 63 میلیون دلار به وزن 874 هزار تن تولیدات استان صادرات داشتیم  و 190 میلیون دلار به وزن 768 هزار تن برای تبصره 16 بوده است که مجموع آن بالغ بر 253 میلیون دلار به وزن 1.6 دهم میلیون تن بوده است که عمده اقلام صادراتی گازوئیل، هیدروکربن، کاشی و سرامیک، قیر است که مهمترین کشورهای هدف صادراتی افغانستان، ترکمنستان و پاکستان است.

وی با اشاره به اینکه صادرات نسبت به مدت مشابه حدود 50 درصد کاهش داشته است گفت: علت این موضوع تعهدات ارزی حاصل از صادرات، اصلاح قیمت پایه ارزش گمرکی بوده است که خیلی از صادر کنندگان فعل صادرات را انجام نمی دادند. وی خاطرنشان کرد: تبعات ممنوعیت صادرات در سال گذشته امسال هم تحت تاثیر قرار داد.

بهشتی به حوزه واردات اشاره کرد و گفت: 28 میلیون دلار به وزن 2 هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته 720 درصد رشد را نشان می دهد که  بیشترین محموله پنل ههای خورشیدی، تخم ریحان، دام بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال 52 کارت بازرگانی صادرات شده است کارت بومی خراسان جنوبی تعلیقی و ابطال نداشتیم.

بهشتی یادآورشد: 61 کارت پیله وری صادره و 59 کارت پیله وری تمدید داشتیم که مجموع این کارت ها 57 هزار و 147 کارت صادر شده است که 46 هزار و 238 خانوار عضو اتحادیه های مرزنشینان هستند.

وی گفت: تاکنون 6 نمایشگاه داشتیم و 4 نمایشگاه دیگر تا پایان سال جاری برگزار خواهد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز