دیدار عزیزی با سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

ورزش نقش بسزایی در افزایش بهره وری نیروی کار و ارتقاء راندمان تولید دارد / تدوین تقویم ورزش کارگری و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استانی و کشوری در دستور کار قرار گیرد

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۰:۴۵:۵۱
کد خبر: ۹۳۵۵۲۰
ورزش نقش بسزایی در افزایش بهره وری نیروی کار و ارتقاء راندمان تولید دارد / تدوین تقویم ورزش کارگری و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استانی و کشوری در دستور کار قرار گیرد
حسن عزیزی گفت: سیاست مشترک 2 وزارتخانه حمایت از ورزش همگانی با رویکرد سلامت محور و افزایش بهره وری نیروی کار است.
به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، صبح امروز حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.
حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان در این دیدار با تاکید بر نقش ورزش های همگانی و اثرات مفید آن بر جامعه کارگری گفت: مقوله ورزش برای جامعه کار و تولید یک ضرورت است زیرا یک جامعه سالم، از لحاظ روحی و روانی،شاداب تر بوده و در تصمیم گیری ها بهتر عمل می کند.

حسن عزیزی گفت: با گسترش صنعت در کشور، توسعه ورزش در واحدهای صنعتی، تولیدی و کارگری عاملی کاربردی و موثر در زمینه تامین سلامت کارگران و افزایش بهره وری نیروهای انسانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: سیاست مشترک 2 وزارتخانه حمایت از ورزش همگانی با رویکرد سلامت محور و افزایش بهره وری نیروی کار است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: سلامت و نشاط نیروی کارگری هر ساله تحلیل می رود و این مشکلات به دلیل خلا ورزش همگانی در سطح واحد های کارگری است.

حسن عزیزی اظهارکرد: همه ما آنقدر درگیر مسایل روزمره کار و زندگی هستیم که از سلامت جسمی و روحی و روانی خود غافل می شویم و زمانی ورزش و تحرک بدنی برایمان معنا و مفهوم پیدا می کند که نیاز به پزشک و درمان پیدا کنیم.

در ادامه حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان اظهار امیدواری نمود با همکاری و انعقاد تفاهم نامه بتوانیم در راستای توسعه ورزش و سلامتی خانواده های ساکن در سایت اداری و همچنین تسهیل دسترسی و ارائه خدمات ورزشی به ساکنین منطقه کاظمیه و شمال شهر با اجرای طرح نشاط و نجات قدمهای جدی و موثری برداریم.

غلامرضا اشرفی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ضمن بیان اهم اقدامات و فعالیتهای ورزشی سال جاری اداره کل در حوزه ورزش کارگری به بیان پتانسیل، امکانات و وضعیت موجود مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران شهرستان بیرجند و همچنین سالن چند منظوره شهدای کارگر بیرجند پرداخت .

غلامرضا اشرفی گفت :کارگران یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار بر روند توسعه اقتصادی کشور هستند.

وی تصریح کرد: دولت با برنامه‌ریزی مناسب ارتقا تولید و شکوفایی اقتصادی را در دستور کار دارد تا فضای امید را در جامعه توسعه داده و نشاط، شادابی و سرزندگی در وجود مردم جاری گردد .

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی توسعه و تکمیل اماکن ورزشی را یکی از اهداف این اداره کل عنوان کرد و افزود: مجموعه‌های فرهنگی ورزش کارگران نقش بسزایی در برخورداری آحاد کارگران از این اماکن دارند و توسعه و تکمیل میادین و مجموعه‌های ورزشی از مهم ترین این برنامه‌هاست.

غلامرضا اشرفی تدوین تقویم ورزش کارگری و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استانی و کشوری را نشان از توجه به امر ورزش و استعداد های کارگران ورزشکار عنوان کرد و بر تدوین برنامه عملیاتی در سطوح مختلف کارگاهی استانی و ملی تاکید کرد.

وی با تبیین اهمیت، جایگاه و نقش ورزش در بهره وری نیروی کار و راندمان تولید، اظهار کرد: بی شک ورزش نقش بسزایی در افزایش بهره وری نیروی کار و ارتقاء راندمان تولید دارد و از این حیث در اقتصاد می تواند نقش آفرین باشد و شکوفایی کشورمان را به ارمغان بیاورد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری با اشاره به رسالت و وظیفه ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایجاد محیط مناسب و سالم و حفظ و صیانت از نیروی ارزشمند کار افزود: با توجه به اینکه کارگران در بخشهای مختلف در معرض آسیب های ناشی از مشاغل سخت و زیان آور و یا امراض ناشی از این قبیل کارها قرار دارند لذا توجه به امر ورزش تا حد خیلی زیادی می‌تواند در سالم سازی محیط و جلوگیری از بروز برخی مشکلات و آسیب های جسمی، روحی و روانی کارگران جلوگیری کند و می‌تواند در شکوفایی هر چه بیشتر و شتاب دهی به رشد اقتصادی فوق العاده نقش آفرین باشد.

در ادامه مقرر شد ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری هیأت ورزش های کارگری و هیأت های زیر مجموعه ورزش و جوانان استان ، با نظارت 2 اداره کل جلسات هم اندیشی مسئولین هیأتها و انجمن های ورزش کارگری برگزار و با تشریک مساعی و هم افزایی ، فضایی دوستانه در جهت توسعه و ترویج ورزش , پرورش استعدادهای ورزشی، برگزاری مسابقات استانی و شهرستانی و ایجاد یک تیم مشترک عملیاتی ویژه برگزاری و میزبانی مسابقات کشوری تشکیل شود .

وی در پایان سخنان خود از همکاری و فعالیتهای انجام گرفته توسط اداره کل ورزش و جوانان و همچنین هیأتهای ورزشی زیر مجموعه در توسعه ورزش کارگری و برگزاری مسابقات استانی و میزبانی مسابقات ورزشی کارگران تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی فضایی مملو از نشاط و شادابی در جامعه و واحدهای کارگری ایجاد شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز