گزارش برنا از مجمع سالیانه هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان:

خراسان جنوبی ها فرهنگ اصیل ایرانی واسلامی را حفظ کردند / اجرای طرح گردان گود در کشور / ورزش زورخانه ای نگین ورزش خراسان جنوبی است

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۰:۳۸:۴۶
کد خبر: ۹۳۷۱۲۷
جوهری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی اصالت فرهنگ ورزش پهلوانی را احیا کرده است و باید در کشور معرفی شود گفت: این ورزش فرهنگ و در تاریخ ایران ثبت شده است و اگر این ورزش را نادیده بگیریم ضربه فرهنگی اخلاقی بزرگی به ما زده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنبوبی، اولین مجمع سالیانه هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای خراسان جنوبی به ریاست حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با حضور مجتبی جوهری رئیس فدارسیون کشور برگزار شد.  

ورزش زورخانه ای نگین ورزش خراسان جنوبی است

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این مراسم بیان کرد: ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان نگین ورزش های استان است. وی با اشاره به اینکه این ورزش باید بیشتر بدرخشد افزود: امیدوارم با پیگیری ها بتوانیم مشکلات این ورزش را حل کنیم و نگاه ویژه به این ورزش داریم بالغ بر 53 میلیون تومان در سه ماه و از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 108 میلیون تومان به این هیات کمک شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد هیات ورزش های زورخانه ای در پیش گرفته است گفت: طرح پهلوانک ها مورد استقبال مردم قرار گرفته است که در همین راستا پایگاه قهرمانی این ورزش راه اندازی شده است. عزیزی با تاکید براینکه برای اولین بار شورای حکمیت کشور در استان راه اندازی شده است یادآورشد: آمادگی کامل دارم تا از تالیف کتاب مرشدان حمایت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از میزبان مسابقات کارگری کشور خبرداد و بیان کرد: این مسابقات در بهمن ماه برگزار می شود.

وی به دیپلماسی ورزش استان اشاره کرد و ادامه داد: با حضور دکتر جوهری نگاه ویژه ای به خراسان جنوبی شده است تا در این راستا نگاه پژوهش و آموزش این رشته در بین جوانان و نوجوانان بیشتر توسعه پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از احداث 14 باب زورخانه در استان خبرداد و تصریح کرد: ما هم با کمک مجمع خیرین زیرساخت های زورخانه ای را فراهم خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا ورزش پهلوانی طلاب را میزبانی کنیم.

خراسان جنوبی نگین ورزش پهلوانی کشور است

مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور نیز در این مراسم بیان کرد: در هر جایی از کشور که میرویم خراسان جنوبی را به عنوان الگو به کشور معرفی می کنیم. وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی اصالت فرهنگ ورزش پهلوانی را احیا کرده است و باید در کشور معرفی شود افزود: این ورزش فرهنگ و در تاریخ ایران ثبت شده است و اگر این ورزش را نادیده بگیریم ضربه فرهنگی اخلاقی بزرگی به ما زده می شود.

جوهری به سخنان رهبری مبنی بر شبیه خون فرهنگی اشاره کرد و گفت: بی وجهی به فرهنگ، آداب و رسوم غنی ورزش پهلوانی و جوانمردی کشور را به خطر جدی نزدیک می کند.

 رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور با اشاره به اینکه  از اصالت فرهنگ ایرانی اسلامی دور شدیم یادآورشد: اعتبار فدراسیون به اندازه یک پانصدوم اعتبارات لیک دسته 2 فوتبال است. 

وی با تاکید براینکه با سواد در کشور خیلی داریم اما انسان کم داریم گفت: خراسان جنوبی ها با احداث زورخانه های خیرساز و حمایت از ورزش پهلوانی زورخانه ای فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی را حفظ کردند. جوهری از 16 هزار ورزشکار رتبه بندی شده در این فدراسیون خبرداد و بیان کرد: آیین نامه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای با مشارکت 500 نفر تدوین شده است و هر ساله طبق برنامه ریزی ها تغییر می کند.

رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور با اشاره به اینکه کشتی پهلوانی به صورت ویژه پیگیری می شود تصریح کرد: در هفته آینده مسابقات بازوبند کشتی پهلوانی کشور برگزار خواهد شد.

جوهری از طرح پدران گود ورزش پهلوانی کشور خبرداد و ادامه داد: سالیانه 100 تا 120 نفر از پیشکسوتان ایران را تقدیر خواهند شد. وی از گردهمایی روسای هیات ورزش پهلوانی در شهرستان در استان یزد هم خبرداد و یادآورشد: خراسان جنوبی نیازمند زورخانه بین المللی است. وی خاطرنشان کرد: مسابقات قوی ترین مردان و ترویج داروهای نیروزا ایجاد شد و به علت استفاده از این دارو ها 8 جوان 24 ساله در کرمانشاه فوت کردند و به نوعی ورزش کشور را ضربه فنی کردند.

رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور با گلایه از رئیس هیات استان گفت: خراسان جنوبی چرا در لیگ تیم ندارد و این موضوع باید به جد پیگیر شود. جوهری با تاکید براینکه طرح گردان گود یکی از اولویت های فدراسیون است تاکیدکرد: این طرح ویترین فدراسیون است و حمایت ویژه می کنیم.

تدوین اولین بانک مرشدان و منشور اخلاقی کشور در خراسان جنوبی

لازم به ذکر است تعداد مرشدین ثبت شده 180 نفر هستند که 90 دانش آموزش اند که بیرجند با 110 مرشد، قاین، طبس و خوسف بیشترین مرشدان را دارند. عزیزاله طلوعی متولد 1300 از شهرستان طبس پیشکسوت ترین مرشد و جوان ترین متولد 90 13هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز