پیگیری های استاندار و افضلی رئیس مجمع نمایندگان استان نتیجه داد:

آغاز عملیات برق رسانی به معادن شاهکوه تا هفته آینده / استقرار تجهیزات و پایگاه امداد نجات ایمنی معادن در طبس

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۸:۵۳:۲۵
کد خبر: ۹۴۸۸۸۵
وی به برق معادن شاهکوه اشاره کرد و از آغاز عملیات اجرایی برق رسانی با اعتبار 290 میلیارد تومان تا هفته آینده خبرداد و تصریح کرد: با همکاری وزارت نیرو، ایمیدرو، استانداری و سرمایه گذاران زیرساخت های این برق را تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، جلسه جمع بندی سفر خدادغریب پور معاون وزیر صمت و ریس سازمان ایمیدرو به خراسان جنوبی با حضور استاندار خراسان جنوبی، افضلی رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

خدادغریب پور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان ایمیدرو ایران نیز در این مراسم بیان کرد: معتمدیان استاندارخراسان جنوبی جز محدود استاندارانی هستند که به ایمیدرو امده اند و پیگیر مشکلات استان شدند.

وی با اشاره به اینکه مطالعات جدید در دستور کار ایمیدرو قرار گرفته است افزود: مطالعات راه دسترسی به معادن شاهکوه، تامین مطالعات برق با اعتبار 270 میلیارد تومان یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار به سازمان ایمیدرو بوده است.

رئیس سازمان ایمیدرو با تاکید بر اینکه نسبت به ظرفیت خودمان قول می دهیم ادامه داد:شرکت ملی فولاد متعهد شد تا بهار سال آینده فاز اول فولاد قائنات با اعتبار 300 میلیارد تومان به بهره برداری برساند.

غریب پور از همکاری استاندار و دستگاه قضا در خصوص رفع مشکلات داخلی فولاد قائنات تقدیر و تشکر کرد وگفت: اولین پایگاه امداد و نجات و تجهیزات ایمنی در شهرستان طبس احداث خواهد شد و خوشبختانه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی متعهد تاسیس آن شده است.

وی به برق معادن شاهکوه اشاره کرد و از آغاز عملیات اجرایی برق رسانی با اعتبار 290 میلیارد تومان تا هفته آینده خبرداد و تصریح کرد: با همکاری وزارت نیرو، ایمیدرو، استانداری و سرمایه گذاران زیرساخت های این برق را تامین خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: مجموعا 400 میلیارد تومان برای زیرساخت های برق، آب، 81 میلیارد تومان برای راه شهرستان طبس و برای معدن هیرد زیرساخت های گاز تامین خواهد شد.

رئیس سازمان ایمیدرو از طرح مطالعاتی فولاد قائنات خبرداد و بیان کرد: تاکنون 400 میلیارد تومان تجهیزات وارد سایت شده است و برای طرح فولاد قائنات 300 میلیارد تومان دیگر اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی به تجهیزات ایمنی معادن اشاره کرد و بیان کرد: 7 میلیارد تومان برای خرید بهترین تجهیزات برای معادن طبس اختصاص دادیم.

غریب پور تصریح کرد: ایمیدرو 40 میلیارد تومان برای اکتشاف در استان سرمایه گذاری کرده است و هفته آینده برای شرکت ملی مس ایران برای طرح های توسعه مس خراسان جنوبی افزایش سرمایه خواهد داد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که دو اصل اکتشافات و ایجاد زیربنا را باید فراهم کنیم و خوشبختانه این دو تعهد را به خوبی در خراسان جنوبی اجرا کردیم. وی به افزایش ذغال سنگ هم اشاره کرد و یادآورشد: افزایش ظرفیت استخراج ذغال سنگ، طرح های همچون زیرساخت، اکتشاف در طبس اجرا می کنیم و اولویت ما است.

وی درخصوص اکتشافات به هر اندازه ای که پهنه در اختیار ایمیدرو قرار گیرد اعلام آمادگی می کند و تاکید کرد: توجه ویژه ای به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی داریم و به زودی طرح جامع آن تدوین خواهد شد.

وی قول داد تا به شهرستان طبس سفر کند و برنامه ای ویژه برای آن اجرا کند.  

در پایان تفاهم نامه چهارجانبه ای در خصوص اجرای مصوبات این سفر منعقد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز