افزایش ۳ دهم برابری بارندگی در شهرستان بشرویه / تجهیز سه حلقه چاه پیرومتر با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۱:۴۸:۱۷
کد خبر: ۹۵۴۱۰۸
افزایش ۳ دهم برابری بارندگی در شهرستان بشرویه / تجهیز سه حلقه چاه پیرومتر با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار
رئیس اداره امور منابع آب منطقه ای شهرستان فردوس و بشرویه نیز در این جلسه از خرید و تجهیز سه حلقه چاه پیرومتر در دشت بشرویه توسط شرکت آب منطقه ای با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان به منظور اندازه گیری سطح آب زیرزمینی خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، علی شفیعی فرماندار شهرستان بشرویه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری حدود ۷۰ میلیمتر بارندگی داشته ایم که این آمار نسبت به سال های گذشته افزایش ۳ و ۲ دهم برابری داشته است.
وی افزود: خوشبختانه به همت امور آب شهرستان تاکنون اقدامات خوبی در زمینه شناسایی رودخانه های فعال،شناسایی نقاط حادثه خیز، رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه ها و آبراهه ها، بازگشایی لایروبی و ساماندهی حریم رودخانه ها و... صورت گرفته است.
وی بیان کرد: باتوجه به رگباری بودن بارش ها در بشرویه و قرارگرفتن شهر بشرویه برروی مخروط افکنه کوه های شتری اکثر اوقات پس از بارندگی ها باید منتظر وقوع سیلاب باشیم.
 شفیعی گفت: تعیین محله دامداری ارسک باید با دقت صورت گیرد چراکه زمین های درنظر گرفته در مسیر رودخانه ها و با ضریب رواناب بالا قرار گرفته است.
فرماندار بشرویه عنوان کرد: ما به دنبال آن هستیم تا میزان خسارت های سیلاب به زمین های کشاورزی را نیز کاهش دهیم چرا که ۸۰ درصد از مردم این شهرستان به کشاورزی و تولید انواع محصولات کشاورزی مشغول هستند.
وی افزود:با وضعیت فعلی آب به هیچ عنوان از سمت بند به طرف روستای بندان نخواهد رفت.
رحیمی رئیس اداره امور منابع آب منطقه ای شهرستان فردوس و بشرویه نیز در این جلسه از خرید و تجهیز سه حلقه چاه پیرومتر در دشت بشرویه توسط شرکت آب منطقه ای با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان به منظور اندازه گیری سطح آب زیرزمینی خبرداد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز