۵هزاربرنامه ویژه آزادسازی خرمشهردر خراسان شمالی اجرا می شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۱۶:۵۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۶۶۸۲
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ازاجرای 5هزار برنامه ویژه آزادسازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سرهنگ پاسدار احیاء محمد امیری در نشست خبری و در جمع خبرنگاران با بیان این که در این برنامه ها به تبیین و تشریح همه عملیات های دوران دفاع مقدس می پردازیم و تعدادی را بازسازی خواهیم کرد، افزود: بعضی از این برنامه ها با حضور رزمندگان شرکت کننده در آن عملیات، تشریح و تبیین می شود.

سرهنگ امیری گفت: این استان برای آزادسازی فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس افزون بر 700 نفر رزمنده به جبهه‌های جنگ اعزام کرد که از این تعداد ۵۲ نفر به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: در این ایام پنج یادمان شهدا به بهره برداری می رسد و  عملیات ساخت پنج یادمان دیگر نیز آغاز می شود.

سرهنگ امیری پرداختن به نقش جوانان در دفاع مقدس، روحانیت، زنان، دانش آموزان و دانشجویان را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان و تصریح کرد: با توجه به فرصتی که در برنامه های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد انقلاب داریم به شهدای مدافعان حرم خواهیم پرداخت و از نقش شهدای امنیت در حفاظت از مرزها و امنیت پایدار در کشور و مدافعان سلامت نیز غافل نخواهیم شد.

این مقام مسئول با اشاره به گرامی داشت چهلمین سالگرد حماسه تاریخی دفاع مقدس که در آن دوران جوانان این مرز و بوم با حضور گسترده در مناطق جنگی حماسه آفریدند و پیروزی‌های چشمگیری را رقم زدند، گفت: امسال تنها به هفته دفاع مقدس اکتفا نکنیم و برنامه های گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در بازه زمانی سوم خرداد تا اسفند برگزار کنیم.وی به 43 برنامه محوری در 43 مناسبت و اجرای برنامه به صورت جداگانه از سوی دستگاه ها اشاره کرد.

سرهنگ امیری یاد آور شد: رزم نوازی نیروهای مسلح در ساعت 11 سوم خرداد برای اولین بار در 3 نقطه مرکز استان شامل میدان خرمشهر،  کارگر و شهید و میادین اصلی شهرستان ها همزمان با لحظه آزادسازی خرمشهر انجام خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی از بهره برداری از فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس در دهه فجر امسال خبرداد و گفت: مرحله اول پروژه باغ موزه دفاع مقدس این استان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این مجموعه فرهنگی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: ساختمان این باغ موزه با هزار متر مربع در دو طبقه ساخته شده که شامل محلی برای نگهداری اسناد دوران دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی، سالن آموزش و سایر موارد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از رونمایی 50 عنوان کتاب به همین مناسبت خبر داد و گفت: از این تعداد 30 عنوان چاپی و20 عنوان صوتی است که شامل خاطرات رزمنده ها، شهدا، کودک و نوجوان و شعر است.

وی در پایان گفت: تلاش می شود تا از بستر فضای مجازی، کانال ها و گروه ها در شبکه های اجتماعی برای تبیین حماسه آفرینی رزمندگان در این روز استفاده بهینه شود.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز