پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به بخش های خصوصی خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۶:۳۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۷۹۲۳
پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به بخش های خصوصی خراسان شمالی
استاندار خراسان شمالی از پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد اومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به بخش های خصوصی استان برای سرمایه گذاری پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی تفاهم نامه ها و مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اظهار داشت: پروژه های مربوط به صندوق توسعه ملی در سفر ریاست جمهوری به استان جمع بندی شود تا هفته آینده طی برگزاری جلسه ای در تهران پیگیر کارها باشیم.

دکتر شجاعی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی با تاکید بر اینکه  برایتان مهم باشد که کارها انجام شود، تصریح کرد: برای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به موضوع شخصی نگاه نکنید و نگاهتان توسعه استان باشد.

وی ادامه داد: پشت میز و با قانون خود مشکلات را حل نکنید و برای حل مشکلات به تهران بروید و چانه زنی کنید و اعتبارات بگیرید.

دکتر شجاعی گفت: در حوزه های مختلف برای اجرای پروژه ها، دستگاه های اجرایی مربوط باید برنامه زمان بندی ارائه دهند و هیچ پروژه ای در استان بدون برنامه زمان بندی رها نشود.

وی تاکید کرد: تنها مکاتبه نامه با مرکز کافی نیست باید حضوری پیگیری کنیم چرا که روزانه نامه های مختلفی از استان ها به مرکز ارسال می شود و ما باید پیگیر امور خود باشیم.

دکتر شجاعی افزود: ارسال نامه به معنای پایان وظایف نیست و تا وقتی که کار انجام نشود آن مدیر کارایی ندارد و مشکل مردم حل نمی شود.

دکتر شجاعی مطرح کرد: از این به بعد هر مدیری که معطل مصوبه تهران است با هم برای پیگیری به تهران می رویم تا موضوع حل شود و این روال کار در استان خواهد بود.

وی اشاره داشت: برای اجرای پروژه شهرک گلخانه ای ۱۰۰ هکتاری ملل شیروان سازمان جهاد کشاورزی استان تا فردا برنامه زمان بندی مورد تایید صندوق توسعه اقتصاد ملل را ارائه دهد

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود حضور بخش خصوصی را تنها راه تامین نداشته های استان در حوزه اشتغال و معیشت مردم دانست و گفت: رفتار ما با سرمایه گذار برای گرفتن تسهیلات، زمین و مجوز به گونه ای است که انگیزه کار را می گیریم و امیدی به پیگیری امور خود ندارد.

دکتر محمدعلی شجاعی تصریح کرد: برخی نمی دانند نبود سرمایه گذاری یعنی بی رفاهی، خالی شدن سفره و معیشت مردم؛ هنر ما باید انجام شدن کارها باشد دلیل برای انجام نشدن کارها از قبل وجود دارد.

وی اشاره داشت: تامین اعتبار ریالی برای اجرای فاز ۲ پتروشیمی بجنورد از تعهدات بانک تجارت در سفر اول رئیس جمهور به استان می باشد که با توجه به منتفی شدن این طرح باید تا سقف مبلغ اعلام شده به بانک طرح معرفی شود.

وی افزود: ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهرستان جاجرم از تعهدات بانک ملی در سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی است که برای حل نشکل زمین این پروژه تا فردا باید سازمان جهاد کشاورزی استان موضوع را حل و فصل کند.

دکار شجاعی اشاره داشت:  تامین مالی و مشارکت در طرح اقتصادی شرکت داروسازی فرآیند بویان شیمی از تعهدات بانک سپه در سفر ریاست جمهوری به استان است که متولیان امر باید متوجه اهمیت این پروژه در حوزه صنعت دارو باشند.

وی دستور داد: سازمان جهاد کشاورزی باید تا ۴۸ ساعت آینده باید موضوع را پیگیری کند و مشکلات متقاضی را بشنود و موضوع را تعیین تکلیف کند.

دکتر شجاعی ادامه داد: در خصوص بانک هایی که آماده انجام تعهدات خود هستند اما از سوی استان طرحی ارائه نشده است دستگاه های اجرایی در ۳ بخش کشاورزی، صمت و گردشگری برای تکمیل ظرفیت بانک ها برای ارائه طرح ها ۲ هفته فرصت دارند. 

وی همچنین تاکید کرد: اگر طرحی به بانک ها معرفی شده است اما به دلایل مختلف مانند عدم تکمیل مدارک توسط متقاضی کاری انجام نشده است باید تا شنبه هفته آینده با حضور دستگاه های اجرایی و بانک مربوط جلسه ای برگزار و موضوع تعیین تکلیف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز