رئیس آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی:

پیش بینی مراجعه۱۸ هزار نوآموز بدو ورود دبستان به پایگاه های سنجش خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۰۹:۴۰:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۳۹۷۸
پیش بینی مراجعه۱۸ هزار نوآموز بدو ورود دبستان به پایگاه های سنجش خراسان شمالی
رئیس آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی با توجه به این که آغاز به کار پایگاه های سنجش در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور اوایل مرداد ماه است، گفت: پیش بینی می شود 18 هزار نوآموزبدوورود دبستان به پایگاه های سنجش در مناطق مختلف استان مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛علی متقیان با اشاره به تفاوت فعالیت پایگاه های سنجش در شرایط کرونایی نسبت به سال گذشته افزود:با توجه به حساسیت های فعلی برای جلوگیری از شیوع کرونا در سال جاری تمهیدات خوبی برای تمام عوامل اجرایی پایگاه های سنجش سطح استان اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: تمام عوامل اجرایی پایگاه ها در سامانه www.salamat.gov.ir ثبت نام شده وباید هر سه روز یک بار مجددا نرم افزار سلامت را تکمیل وبه روز رسانی کنند.

متقیان با اشاره به این که مدیر پایگاه سنجش باید، فرآیندی برای کنترل ورود احتمالی و جدا کردن دانش آموزان و کارکنان بیمار یا مشکوک به بیماری (افراد دارای تب، سرفه، تنگی نفس، اختلال بویای وچشایی) از افراد سالم مشخص نماید، تصریح کرد:برای پایگاه های سنجش آب آشامیدنی سالم، وسایل بهداشتی مانند صابون مایع ومحلول های مناسب ضدعفونی کننده تهیه شده است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی  با توجه به این که در پایگاه سنجش باید قوانین شستشوی مرتب دست با آب تمیزوصابون مایع واستفاده از محلول الکل یا ژل ضدعفونی کننده  دست برای آزماینده ها ، عوامل اجرایی و نو آموزان اعمال شود، گفت:  ژل و محلول ضد عفونی کننده دست دربرای همه کلاس ها قرار تهیه شده تا عوامل اجرایی و دانش آموزان هنگام ورود بتوانند از آن استفاده کنند.

علی متقیان افزود: در مدت زمان حضور در پایگاه کلیه آزماینده ها و کارکنان باید از ماسک معمولی و دستکش استفاده کنند و هم چنین مواجهه چهره به چهره کارکنان کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد : تماس افراد با یکدیگر مانند دست دادن و ربوسی اکیدا ممنوع  است و بایداز تجمع در محیط های خاص پایگاه اجتناب شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی  با اشاره به این که هر آزماینده موظف است یکبار هنگام ورود و یکبار هنگام خروج از اتاق با استفاده از محلول ضدعفونی کننده بر پایه الکل 70 درصد دست نوآموزها را ضدعفونی کند، تصریح کرد:درهمه پایگاه ها فضایی برای اتاق انتظار در نظرگرفته شده است،وچیدمان صندلی های این فضا به نحوی است که فاصله اجتماعی رعایت شده(بین صندلی ها حداقل1.8متر فاصله) و فضا تهویه مناسب داشته باشد.

وی به یکی از راهکارهای موجود برای بهتر برگزار شدن روند سنجش دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در مناطقی که از نظر آب و هوایی مساعد است، بهره برداری از فضای حیاط با رعایت استاندارد های بهداشت محیط  یکی ازاین راهکارها می باشد.

 متقیان بیان کرد: آزماینده بینایی ضمن رعایت فاصله با نوآموز موظف است معاینات را از نوآموز به صورت ایستاده انجام دهد و در اتاق معاینه به هیچ عنوان برای نوآموز صندلی تعبیه نشود.

وی اضافه کرد: هرپایگاه با توجه به جمعیت نوآموز،دارای یک نیروی خدماتی آموزش دیده به منظور اجرای برنامه مدون نظافت و ضدعفونی ، دفع بهداشتی رباله، نظارت بروجود صابون مایع و... است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز